مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

  • ۰
  • ۰


منبع:New Republic

تابستان در راه است، آیا شما هم قصد سفر دارید؟ در تدارک خرید بلیط هواپیما و رزرو هتلتان هستید؟ اگر قرار است این تعطیلات را همراه با نوزادتان سپری کنید، مقاله‌ی زیر را بخوانید،  الیزابت اومن جرج(Elizabeth Oomen George) چند توصیه طلایی دارد تا بتواند تعطیلات شما را رویایی کند. نوزادان به نسبت افراد دیگر حساس‌تر بوده و تامین راحتی و آسایش آنها در سفر نیازمند نوع خاصی از توجه و رسیدگی است، پیش از سفر همواره باید بسیاری از نکات را مورد توجه قرار داد و برای آنها برنامه‌ریزی کرد، اهمیت این موضوع در رابطه با نوزادان دو چندان شده و نیازمند توجه و دقت بیشتری است.

پس از مدت زمانیکه به سبب مراقبت و نگهداری از نوزادم از هرکاری دوری می‌کردم، داشتم می‌مردم که کفش‌های سفرم را بپوشم و راهی شوم. پس از آنکه دکتر تمامی تاییدات لازم را به ما داد، من برای سفر با فرزند نوزادم هم می‌ترسیدم و هم هیجان داشتم، اما علی رغم همه‌ی تردیدها ما سرانجام راهی سفر شدیم و چه خوشحالم که این کار را کردیم چراکه فهمیدم چیزی برای ترسیدن وجود ندارد! اگر شما هم برای خانواده‌ی خود بلیط هواپیما گرفته و قصد دارید فرزند نوزادتان را نیز به همراه ببرید، این توصیه‌ها را به کار ببندید، آنها به شما کمک خواهند کرد تا سفری بی‌دغدغه و به دور از بحران را داشته‌باشید.

راحت لباس بپوشید

وقتی با نوزادتان سفر می‌کنید، راحت لباش پوشیدن اهمیت بیشتری از شیک پوشی دارد، در واقع شما دارید با یک کیف بزرگ وسایل و یک همسفر بسیار کوچک به سفر می‌روید، پس راحتی را در اولویت بگذارید. هوای داخل کابین به طور معمول به خاطر کار سیستم‌های خنک کننده و تصفیه هوا، کمی سرد است، پس بهتر است از چند دست لباس سبک و نازک استفاده کرده و به صورت لایه لایه آنها را بپوشید از پوشیدن کفش پاشنه بلند نیز پرهیز کنید. شلوار، جوراب، بلوزهای دکمه‌دار، لباس‌هایی است که شما و کودکتان را گرم نگه می‌دارد.

نکته: برای گرم نگه‌داشتن بیشتر کودک در صورت لزوم و همچنین ایجاد یک حریم خصوصی، حتما یک شال یا ژاکت همراه داشته‌باشید. راحتی شما یعنی راحتی فرزندتان پس لباسی بپوشید که با آن راحت هستید.

هوشمندانه بسته‌بندی کنید

وقتی صحبت از کودکان به میان می‌آید، بسته‌های خوب پوشک، بهترین دوست شما خواهند بود! با توجه به طول مدت سفر، بهتر است چند بسته پوشک اضافه، دستمال مرطوب مخصوص کودک، اسباب بازی، چند دست لباس اضافه، غذای کودک، آب، داروهای ضروری را به همراه داشته و همه‌ی آنها را در یک کیف جادار و راحت قرار دهید تا همیشه به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید.

نکته: برای آنکه کودکان را بیشتر سرگرم کنید، یک اسباب بازی جدید بخرید؛ به خاطر داشته باشید، یک کودک تمیز و سیر و خوشحال به معنی یک سفر خوب و شادمان است. کیف کودکتان را با توجه به طول سفر ببندید، برداشتن وسایل اضافه ضرر ندارد که هیچ، مفید هم هست.

مدارک مهم را دم دست بگذارید

یکی از مدارکی که همیشه باید دم دست باشد تا در صورت لزوم آن را در فرودگاه مبدا و مقصد نشان دهید، گواهی تولد فرزند و مدارک شناسایی اوست، این مدارک سن دقیق فرزندتان را نشان داده و ثابت می‌کند که شما مادر و پدر او هستید، پس این مدارک را در کنار پاسپورت خود و بلیط‌هایتان قرار دهید.

مدارک پزشکی کودکتان یکی دیگر از چیزهایی است که باید همراه داشته باشید. اگر فرزند شما هم مثل من زود به دنیا آمده، باید به دقت حواستان به دارو، مقدار آنها و مشکلات احتمالی باشد. وقتی من تمام داروهای فرزندم را با اندازه‌ی دقیق آنها بر روی یک تکه کاغذ بنویسم در صورت بروز بیماری، مشکل او زودتر حل شده و سریع‌تر درمان می‌شود.

نکته: اگر فرزند شما به صورت مدوام دارویی را مصرف می‌کند، به اندازه‌ی کافی و حتی کمی بیشتر دارو به همراه داشته‌باشید. اینکه فرزندتان بیمار شود مشکل‌ساز نیست، اینکه برای این موقعیت آماده نباشید دردسرساز خواهد شد.

پیش از همه در فرودگاه حاضر شوید

بسیاری از خطوط هواپیمایی وقتی با نوزادتان سفر می‌کنید اجازه نمی‌دهند که به صورت آنلاین چک- این(Check ins) کنید؛ در هر صورت بلیط هواپیمایتان برای هر ساعتی که باشد بهتر است چند ساعت زودتر از موعد در فرودگاه حاضر شوید و با خیال راحت چک-این کنید. همچنین برای سوار شدن به هواپیما نیز سعی کنید زودتر از مسافران دیگر اقدام کنید، به ویژه اگر تعداد ساک‌های دستیتان زیاد است، به این ترتیب فرصت کافی خواهید داشت تا آنها را جا دهید.

نکته: نکته‌ی دیگر در رابطه با بلیط هواپیما و چک- این، انتخاب ساعت مناسب و صندلی مناسب است، ساعتی که خیلی در الگوی خواب نوزادتان تداخل ایجاد نکند و یک صندلی که فضای کافی برای نشستن را برای شما فراهم کند. صندلی کنار دیوار و پنجره هنگام سفر با کودکان گزینه‌ی مناسب‌تری است.

هنگام تغییر فشار حواس نوزادتان را پرت کنید

قطار برای نوزادان وسیله‌ای نرم و راحت است اما تغییر فشار کابین هنگام صعود و فرود هواپیما به راحتی می‌تواند سفرتان را به کابوس بدل کند. این احساس ناراحتی و تغییر برای کودکان ترسناک و ناخوشایند است چراکه نمی‌دانند این درد چیست و به علاوه نمی‌توانند آن را کنترل کنند. راه حل این مشکل غذا دادن به کودک است، شیر خوردن درد و فشار در گوش او را کاهش داده و همچنین حواسش را از صداهای بلند اطراف پرت می‌کند.

نکته: برای حفظ ایمنی، کمی قبل از صعود یا فرود به کودک غذا دهید.

به فرزندتان راحت بگیرید

شاید متعهد ماندن به برنامه‌ی روزانه در خانه عملی باشید، اما این کار در تعطیلات چندان ممکن به نظر نمی‌آید به علاوه سخت‌گیری بیش از حد می‌تواند استرس‌زا نیز شود؛ در تعطیلات کودک شما ساعت بیشتری گرسنه خواهد ماند، کمتر چرت خواهد زد و همچنین شرایط جدید بسیاری را تجربه خواهد کرد، پس بهترین کار این است که از غریزه کودکتان پیروی کنید، وقتی احساس نیاز کرد به او غذا دهید و هر وقت خسته بود اجازه دهید چرتی بزند و اینگونه همه در تعطیلات خوشحال و راضی خواهند بود.

نکته: انعطاف پذیری در سفر خوب است اما برنامه‌ی تعیین شده برای کودکتان را به طور کلی زیر و رو نکنید، این کار فرزند شما را گیج می‌کند.

به خود استراحت دهید تا مشکلات را دور نگه دارید

همه‌ی هدف سفر استراحت و تفریح  و سپری کردن اوقات خوش با خانواده است؛ برای همین پیش از سفر و نیز در طول آن به اندازه‌ی کافی استراحت کنید. استراحت و خواب کافی تحمل شما را برای شرایط ناخوشایندی چون تاخیر در پرواز، تعویض صندلی و یا بیماری کودکان بیشتر می‌کند. همچنین مکان‌ و اتاق جدید می‌تواند برنامه‌ی خواب نوزادتان را در هم بریزد، پس از استراحت و خواب کافی او پیش از سفر مطمئن شوید.

نکته: یک اسباب بازی و یا پتوی آشنا و محبوب نوزادتان را با خود ببرید، این وسایل آشنا به نوزاد شما کمک می‌کند تا با تغییرات جدید راحت‌تر کنار بیاید.

علی رغم همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها باز هم ممکن است سفرتان با اوقات تلخی، جیغ‌های بلند و چشم غره‌ی همسفرانتان همراه شود. مهم این است که بدانید زندگی و کودکان هر دو پیش بینی ناپذیرند، پس هرچقدر هم که تلاش کنید باز ممکن است نتوانید همه چیز را کنترل کنید. بهترین کار این است که خود را برای شگفتی‌ها و اتفاقات غیرقابل پیش بینی آماده کرده، آرام و خونسرد بوده و هنگام بروز مشکلات به خود یادآوری کنید، این نیز زود بگذرد.

 

 برای خواندن مطالب بیشتر به سفرستان سر بزنید!

  • ۹۵/۰۳/۳۰
  • مصطفی صفریان برمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی