مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شکلات دوستان بخوانند!


شکلات، یکی از محبوب‌ترین خوارکی‌های جهان است که سن نمی‌شناسد، از کودک تا بزرگسال، به آن علاقه‌مندند و با دیدن مغازه‌ی شکلات فروشی هیجان‌زده می‌شوند، اگر بلیط هواپیمای شما به یک مقصد بین المللی است، حتما متوجه شده‌اید که شکلات‌فروشی‌ها یکی از شلوغ‌ترین فروشگاه‌های فرودگاه‌هاست چراکه این خوراکی محبوب، یکی از بهترین سوغات سفر نیز به حساب می‌آید. اگر از شما درباره‌ی بهترین شکلات‌ها بپرسند، به طور حتم چند نام آشنا مثل سوییس و بلژیک به ذهنتان خواهد رسید، این مقاله اما راهنمایی کاربردی‌تر و مفصل‌تر برای دوستداران شکلات است، اگر شکلات دوست باشید، این راهنما به شما خواهد گفت، برای خوردن خوشمزه‌ترین شکلات‌ها در شکلاتی‌ترین مکان‌ها باید بلیط هواپیمایتان را به کدام مقاصد بگیرید پس خود را برای یک سفر شکلاتی آماده کنید!

مغازه‌ی روکو فلاگشیپ؛ لندن(Rocco Flagship)

در این هزارتوی دلربا، همه‌ چیز از شکلات است! شما می‌توانید دانه‌ها و گل‌های شکلاتی بخرید و یا در حیاط این مغازه که به سبک مراکشی تزیین شده، بنشینید و در حال نوشیدن شکلات داغ، کار کردن شکلات‌سازهای حرفه‌ای را تماشا کنید. اگر دوست دارید بهترین سوغات را برای دوستانتان از این خانه‌ی شکلاتی به همراه ببرید به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کلاس‌های ساخت ترافل(نوعی شکلات) شرکت کرده و هنگام برگشت برای آنها شکلات‌های خوشمزه‌ی خانگی بپزید. شانتال کودی(Chantal Coady) پیش از آنکه این فروشگاه را در سال 1983 باز کند، سال‌ها در بخش شکلات و آبنبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای هروتس(Harrods) تجربه کسب کرده‌است.

روکو اکنون یکی از بزرگترین فروشگاه‌های شکلات دست‌ساز در بریتانیا است، جالب است بدانید برخی از محصولات این فروشگاه به ساخت و پخت شکلات‌های خاص اختصاص دارد، یکی از آن طعم‌های ویژه، شکلات با طعم لیموی ایرانی( یا همان شیرازی) است، این محصولات در بسته‌هایی خاص همچون طعمشان بسته‌بندی شده و می‌تواند یادگاری منحصر به فردی شود.

دنیای شگفت‌انگیز شکلاتی پانیس؛ استرالیا(Pannys Amazing World of Chocolate)

کودکان و بزرگسالانی که هنوز کودک درونشان شاد و سرزنده است، عاشق اینجا خواهند شد، جاییکه که با ورود به آن احساس می‌کنید به جهان داستانی کارخانه‌ی شکلات سازی ویلی ونکا وارد شده‌اید.(اشاره به کتابی معروف از رود دال که فیلمی با همین نام هم با اقتباس از آن ساخته شده‌است.)

شما می‌توانید اینجا خودتان شکلات بسازید و یا سوار بر یک قطار مینیاتوری شده و از میان یک روستای شکلاتی عبور کرده و استالاگمیت‌های شکلاتی و دیواری موزاییکی که از ترافل درست شده را مزه کنید. یک دیدنی باور نکردنی دیگر هم اینجا وجود دارد، بزرگترین آبشار شکلاتی جهان!

اگر می‌خواهید به این دنیای شکلاتی و خوشمزه سفر کنید، کافیست یک بلیط هواپیما به قصد ملبورن بگیرید.

مزون کایه؛ سوییس(Maison Cailler)

سوییس یکی از محبوب‌ترین مقصدهای شکلاتی است که در آنجا می‌توانید از کارخانه‌ها و کارگاه‌های شکلات‌سازی بسیاری دیدن کنید، اما کمتر کارخانه‌ای مثل  مزون کایه بخش‌های مختلف را به شما نشان می‌دهد. در تور این کارگاه شکلات‌سازی، شما از بخش کاکائو‌ها و سپس از قسمت تولید شکلات‌های شیری عبور می‌کنید، همچنین می‌توانید در کارگاه شکلات سازی شرکت کرده و توسط بهترین آشپزان تعلیم ببینید، البته برای شرکت در آنها باید از چند روز قبل از بازدیدتان این کلاس‌ها را برای خود رزرو کنید.

خیابان مینا، مکزیک(Mina Street)

اگر می‌خواهید به خیابان شکلاتی سفر کنید، بلیط هواپیمایتان را باید به مقصد آکاساکا مکزیک تهیه کنید. در نزدیکی بازار مرکزی این شهر، خیابان مینا واقع شده که به سبب وجود شکلات‌فروشی‌های گوناگون، به خیابان شکلاتی معروف شده‌است. در این خیابان بزرگترین و معروف‌ترین برندها تا کارگاه‌هایی که به شکل خانوادگی اداره می‌شوند، مغازه دارند، هنگامی که در این خیابان قدم می‌زنید بوی شکلات، دارچین، وانیل و ... مدهوشتان می‌کند. شما می‌توانید به فرآیند برشته کردن دانه‌های کاکائو نگاه کنید و یا در مغازه‌ای یک نوشیدنی شکلاتی و وانیلی بنوشید. اگر عاشق شکلات هستید، سفر به این شهر را از دست ندهید.

کاکائو سامپاکا؛ بارسلون(Cacao Sampaka)

این مغازه که تقریبا به شکل خانوادگی اداره می‌شود، یکی از معروف‌ترین شکلات‌فروشی ها در سراسر اسپانیا است؛ در این مغازه می‌توانید پیش از خرید هم یک دل سیر شکلات بخورید؛ از ترافل و تخته‌های شکلات سنتی تا پاپ کورن شکلاتی و طعم‌های عجیب و غریب! یکی از خوراکی‌های معروف و محبوب، شکلات تلخ با بستنی تمشک ایتالیایی است. این فروشگاه در سال 2011 افتتاح شده اما آنقدر محبوب شد که در توکیو، مادرید، سائوپائولو و چند شهر دیگر نیز شعبه‌هایی گشود. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد بارسلون است، پیشنهاد می‌کنیم در همان روز اول به این فروشگاه سری بزنید و خستگی سفرتان را به در کنید.

موزه‌ی شکلات؛ آلمان

ساختمان مدرن و سه طبقه‌ای در کلن به طور کامل به تاریخ سه هزار ساله‌ی شکلات اختصاص داده شده‌است. از آگهی‌های تلویزیونی دهه‌ی بیست میلادی تا جنگل بارانی شبیه سازی شده با درختان واقعی کاکائو!

در لابی ورودی این موزه یک آبشار شکلاتی واقع شده که در کنار آن با وافل‌های مجانی شکلاتی از شما پذیرایی می‌کنند. دیدن این موزه می‌تواند بهترین تجربه‌ی سفر برای کسانی باشد که برای تعطیلات تابستانی، بلیط هواپیمایشان را به مقصد آلمان تهیه کرده‌اند.

هتل شکلاتی؛ سنت لوسیا(St.Lucia)

نمی‌توان از مقاصد شکلاتی گفت و سراغ مزارع کاکائو نرفت! سنت لوسیا از جزایر دریای کارائیب، میزبان یکی از قدیمی‌ترین مزارع کاکائو است، از سال 2011 یک هتل- بوتیک بسیار زیبا در آن گشوده شده و شما می‌توانید در یکی از 14 سوئیت لوکس آن اقامت کنید؛ آنجا می‌توانید دانه‌های کاکائو را از غلافش درآورید، ساخت ترافل را یاد بگیرید و سپس در کنار استخری با منظره‌ی ابدی به سوی جنگل‌های بارانی آنها را مزه کنید! وسوسه کننده نیست؟ شاید همین الآن مشغول خرید بلیط هواپیما و رزرو اتاقتان شده‌اید.

مدرسه‌ی شکلات؛ ایتالیا

باچی یکی از معروفترین شکلات‌های ایتالیاست، شکلات‌های کوچکی که درون فویل پیچیده و با کرم فندق پر شده‌است. کارخانه‌ی تولید این شکلات کوچک و دوست داشتنی در آمبریای ایتالیا واقع شده؛ شما می‌توانید در تور بازدید این کارخانه ثبت نام کرده و گشتی شگفت‌انگیز در این جهان شکلاتی بزنید.

تور با بازدید از یک موزه‌ی کوچک آغاز می‌شود، در ادامه شما به طبقه‌ی بالای سالن بزرگ تولید می‌روید و از آنجا نمایی باز و شگفت‌انگیز از فضایی که باچی در آن تولید می‌شود را خواهید دید. در تمام طول تور نه تنها شما با فرآیند تولید شکلات آشنا شده بلکه به صورت مرتب با این محصولات خوشمزه پذیرایی می‌شوید.

بلیط هواپیمای شما به مقصد هر شهری که باشد توصیه می‌کنیم جست‌وجو کرده و ببینید آیا در آنجا کارگاه و کارخانه‌های شکلات سازی وجود دارد که بتوانید از آنها بازدید کنید؟ تور شکلات تجربه‌ی منحصر به فردی برایتان خواهد بود به ویژه اگر با کودکانتان سفر کرده و می‌خواهید آنها از مدت تعطیلات سفر خود نیز نهایت استفاده را ببرند، به این منظور می‌توانید همراه آنها در یکی از کلاس‌های شکلات سازی که برای گردشگران ترتیب داده می‌شود، شرکت کنید، هم تفریحی جالب را در کنار خانواده خواهید داشت، هم کاری جدید یاد می‌گیرید که شما و فرزندانتان می‌توانید با آن دوستانتان را غافلگیر کنید!

 

 

  • مصطفی صفریان برمی
  • ۰
  • ۰

سفر به سبک خودتان

همانطور که آرام آرام به فصل تعطیلی مدارس و تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، درخواست برای سفر بیشتر می‌شود و همه در تدارک و برنامه‌ریزی برای سفر برمی‌آیند؛ در برنامه‌ریزی هر سفر اموری همچون قیمت و کیفیت مدنظر قرار می‌گیرد، همه‌ی ما در واقع می‌خواهیم سفر خود را به بالاترین حد کیفیت برسانیم تا بیشترین لذت را از آن ببریم.

این روزها بحث فروش آنلاین در بیشتر حوزه‌های تجاری محبوب شده و بسیاری از مشتریان نیازهای خود را به شیوه‌ی خرید آنلاین برآورده می‌کنند، سفر نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ این روزها خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به شیوه‌ی آنلاین روشی مرسوم است که روز به روز محبوب‌تر هم می‌شود. حال سوالی که پیش می‌آید اینجاست که برای سفر بهتر است به شکل سنتی به آژانس‌های گردشگری مراجعه کرد و یا به شکل آنلاین خرید کرد؟

در فصولی که بازار سفر داغ است، حتما شما هم با این تجربه رو به رو بوده‌اید که تعداد بسیار زیادی پیامک تبلیغاتی با پیشنهادهای گوناگون دریافت کنید، این وضعیت گاه بیش از آنکه راهنما شود، گیج کننده شده و انتخاب را برای ما سخت می‌کند. از سوی دیگر گزینه‌ی خرید آنلاین پیش رویتان قرار می‌گیرد که به سبب تازگی شاید در انتخاب آن کمی دچار تردید شوید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های این روش خرید اشاره می‌کنیم تا با مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

خرید هر لحظه و هر کجا

یکی از مهمترین مزایای خرید آنلاین، این است که شما هر لحظه و در هر کجا، با لپ‌تاپ و یا تلفن همراه می‌توانید خرید کنید. با توجه به مشغله‌های روزانه، ترافیک و شلوغی خیابان‌ها و ...، رفت و آمد به آژانس گردشگری  شاید خود بدل به معضل شود به علاوه آنکه شما مجبورید در یک بازه‌ی زمانی محدود این کار را انجام دهید. اما اگر به صورت آنلاین دست به خرید بزنید، می‌توانید در هر موقعیت مکانی و زمانی خرید خود را در وضعیتی آرام انجام دهید، در اداره، خانه، روز و یا شب، این امر نگرانی‌ها و فشارهای شما را به شکل قابل مشاهده‌ای کاهش می‌دهد.

قیمت مناسب‌تر

وقتی شما به صورت آنلاین بلیط هواپیما و هتلتان را خریداری می‌کنید، احتمال خرید با یک قیمت مناسب بیشتر از زمانی است که به صورت منفرد از یک نماینده‌ی آژانس خرید می‌کنید و به این ترتیب می‌توانید سفرتان را با هزینه‌ای مناسب به انجام برسانید.

خرید آنلاین گستره‌ی بیشتری از تنوع قیمت‌ها را به شما عرضه می‌کند و در نتیجه بودجه بندی برایتان آسان‌تر می‌شود، به عبارت دیگر سفر برایتان در دسترس‌تر و محتمل‌تر می‌شود.

خرید آنلاین، خرید منعطف‌تر

در بسیاری از موارد، خرید آنلاین بلیط هواپیما، تسهیلات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله می‌توان به چک این آنلاین و زودهنگام اشاره کرد، این امکان به ویژه در زمان‌های شلوغ و پر سفر تا حد زیادی آرامش خاطر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

از سوی دیگر، تغییر و کنسلی، در صورت خرید آنلاین نسبت به روش‌ها سنتی از انعطاف بیشتری برخوردار بوده و راحت‌تر است.

گزینه‌های بیشتر، بودجه بندی راحت‌تر

وقتی به صورت آنلاین خرید کرده و مشخصات مورد نظرتان را وارد می‌کنید، با گزینه‌های بسیاری روبه رو می‌شوید، گزینه‌هایی که از نظر زمان پرواز، کلاس و قیمت دارای تنوع بسیاری است شما همچنین می‌توانید بر اساس موارد مورد نظر خودتان نیز دامنه‌ی این جست‌جو را محدودتر و مشخص‌تر کنید. همین امر درباره‌ی رزرو هتل نیز وجود دارد.

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که متناسب با بودجه و شرایط خود، سفرتان را برنامه‌ریزی کنید به عبارت دیگر دست شما برای انتخاب بسیار باز خواهد بود و مجبور نیستید تنها چند گزینه‌ی محدودی را که به شما پیشنهاد می‌شود، قبول کنید. این امر نه تنها به بهبود کیفیت سفر شما کمک می‌کند بلکه احساس آرامش و راحتی را نیز برایتان به ارمغان می‌آورد که همین امر می‌تواند از همان آغاز، سفرتان را دلنشین و جذاب کند.

سفر به سبک شما

سفرستان، با همین اندیشه و به پشتوانه‌ی تجربه‌هایش در عرصه‌ی گردشگری، خدمات آنلاین خود را عرضه می‌کند.

برای انجام مسافرتی که همه‌ی سال انتظار آن را داشتید هیچ چیز بهتر از این نیست، که بتوانید آن را کاملا مطابق با سلیقه و امکانات خود انجام دهید، به عبارت دیگر  سفرستان این امکان را به شما می‌دهد، تا از بودجه‌ی خود بهترین استفاده را کرده و نهایت بهره را از سفرتان ببرید.

اکنون این شرایط برای شما فراهم شده که بتوانید با همسفرانتان یک برنامه‌ی سفر بچینید و به تنهایی آن را به کمک خرید آنلاین، پشتیبانی و تسهیلاتی که به شما ارائه می‌شود، آن را اجرایی کنید؛ سفر به سبک خودتان، ماموریتی است که سفرستان تمام تلاشش را برای تحقق آن انجام می‌دهد.

خرید آنلاین آنقدر مزیت و ویژگی دارد که بتوان تمام تردید‌ها را کنار گذاشت و برای سفر رویایی، این بار خود دست به کار شده و همان برنامه‌ای را که همیشه انتظارش را داشتیم عملی کنیم، شاید این خاطره‌انگیزترین سفرتان شود.

  • مصطفی صفریان برمی
  • ۰
  • ۰


منبع: Travel and Leisure

تابستان نزدیک است و شاید هیچ فصلی به اندازه‌ی تابستان برای سفر مناسب نباشد، فصلی که در آن می‌توان برای یک تعطیلات طولانی برنامه‌ریزی کرد. یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای گردشگران شهرهای اروپایی به ویژه لندن، پاریس و رم بوده‌است، اما بسیاری از گردشگران گاه از گذران یک تعطیلات طولانی در اروپا منصرف می‌شوند چراکه همیشه این تصور وجود دارد که اروپا مقصدی گران است، این قول درباره‌ی سه شهر بزرگ اروپا، رم، پاریس و لندن تا حدی درست است اما آنچه درباره‌ی گشت و گذار در اروپا مهم است، این است که در زمان درست در مکان درست باشید، یعنی چه ماهی برای چه مقصدی بهتر است، این بهتر بودن به طور دقیق، مناسب‌تر بودن قیمت است که می‌تواند حاصل میزان توریست‌ها و بازدیدکننده‌ها باشد.

علاوه بر این شهرها که همیشه از آنها یاد می‌شود، شهرهای بسیار زیبای دیگری نیز در اروپا وجود دارد که سفر به آنها می‌تواند بهترین و آرامش‌بخش‌ترین تعطیلات را برای ما به ارمغان بیاورد. در ادامه چند مقصد اروپایی به همراه ماه مناسب سفر به شما معرفی می‌شود، گفتنی است این اطلاعات با توجه به اطلاعات سایت معروف book تدوین شده‌است.

برای سفر به اروپا بلیط هواپیما نیز نیاز دارید، اگر می‌خواهید سفرتان به طور کامل ارزان و مناسب تمام شود، بهترین توصیه برای خرید بلیط هواپیما، تهیه آن چند هفته پیش از سفرتان است، به این ترتیب هزینه‌ی آن برایتان مناسب‌تر تمام می‌شود. از شواهد امر پیداست که از همین حالا باید برای تعطیلات تابستان برنامه‌ریزی کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید و بعد از آن مقصد بلیط هواپیمایتان را مشخص کنید.

استکهلم؛ سوئد

بهترین ماه سفر: ژولای( 11 تیر الی 10 مرداد)

مناسب برای افرادی که می‌خواهند تنها سفر کنند.

استکهلم، کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری دارد که در هوای خوب این فصل شهر می‌توانید در آنها بنشینید، کتابی خوانده و قهوه‌ای به همراه شیرینی مخصوص دارچینی(kardemummabullar) میل کنید. سفر در ماه جولای به استکهلم برابر با 16 درصد هزینه‌ی کمتر نسبت به ماه ژوئن است؛ در ماه ژوئن، منطقه‌ی اسکاندیناوی بلندترین روزها را دارد و به همین دلیل قیمت‌های تابستانی به بالاترین حد خود می‌رسد. سفر در ماه جولای یک مزیت دیگر هم دارد و آن خوردن تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین صدف‌هاست.

پوسیتانو؛ ایتالیا

بهترین ماه سفر: ژوئن(12خرداد تا 10تیر)

مناسب برای ماه عسل و یا سالگرد ازدواج

اگر زوجی جوان هستید که می‌خواهید ماه عسل خود را در یک مقصد رویایی اما اقتصادی بگذرانید و یا قصد دارید سالگرد ازدواجتان را در جایی آرام جشن بگیرید، این شهر کنار دریا بهترین و مناسب‌ترین مقصد برای شما خواهد بود. شما می‌توانید در هتل لو سیرنوس(Le Sirenuse) اقامت کنید، جایی‌که به بهترین شکل از شما پذیرایی می‌کنند. در ماه ژوئن قیمت‌ها بهتر از ماه ژولای است چراکه هنوز با افزایش قیمت و موج گردشگران روبه رو نشده‌است. اگر همین الان بلیط هواپیمایتان را نیز تهیه کنید، یک سفر اروپایی ارزان و بی نظیر را برای خود ترتیب داده‌اید.

پراگ؛ جمهوری چک

بهترین ماه سفر ژولای(11 تیر تا 10مرداد)

مناسب برای سفرهای دسته جمعی

در ماه ژولای پراگ میزبان جشنواره‌های فرهنگی بسیاری است و از این رو دیدن این شهر در این ماه می‌تواند برای دوستداران موسیقی و فرهنگ، بهترین تجربه‌ی سفر باشد. جشنواره‌ی موسیقی جاز و اجرای اپرای دون ژوان(Don Giovanni) اثر موتزارت از آن جمله است، گفتنی است این اپرا اولین بار در سال 1787 در این شهر اجرا شده و از آن زمان تا کنون هرساله برای دوستداران موسیقی کلاسیک اجرا می‌شود.

اگر می‌خواهید بلیط هواپیمایتان را به مقصد پراگ بگیرید به شما پیشنهاد می‌کنیم در هتل بوهو(Boho Hotel) که به تازگی باز شده، اقامت کنید.

مادرید؛ اسپانیا

بهترین ماه سفر اگوست(11مرداد تا 10شهریور)

مناسب برای سفرهای دسته جمعی

ماه اگوست شاید کمی گرم باشد، اما اگر در این ماه سفر کنید می‌تواند 21 درصد در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. اگر یک برنامه‌ریزی مناسب برای سفر داشته‌باشید این گرما هم شما را اذیت نخواهد کرد. برای بازدید از موزه‌ها این فصل با توجه حجم کمتر جمعیت، مناسب‌تر خواهد بود، پس نگذراید گرما بدل به بهانه‌ای شود، با دوستانتان تماس بگیرید و برای این تابستان به همراه آنها به مادرید سفر کنید.

فلورانس؛ ایتالیا

بهترین ماه سفر اگوست

مناسب برای زوج‌ها

هرکسی برای یک بار هم در زندگی باید به این شهر سفر کرده، از کلیسای جامع فلورانس دیدن کند، از آن بالا رود و نگاهی به پشت بام‌های سفالی قرمز و قهوه‌ای این شهر بیاندازد. اگر به دنبال یک مقصد مناسب برای ماه عسلتان هستید می‌توانید به فلورانس سفر کرده و پس از بازدید از این شهر تاریخی که تعدای از میراث فرهنگی یوسنکو را در خود جای داده، آخر هفته‌ای را در توسکانی سپری کنید. سفر در ماه ژولای به معنی 24 درصد صرفه‌جویی به نسبت سفر در ماه ژوئن است.

کراکوف؛ لهستان

بهترین ماه سفر ژولای

مناسب برای افرادی که می‌خواهند تنها سفر کنند

کراکوف یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین شهرهای لهستان است، این شهر با زیبایی‌هایش چندی است که در مرکز توجهات قرار گرفته؛ این شهر از حملات جنگنده‌ها در طول جنگ جهانی دوم در امان مانده‌است. اینجا شما می‌توانید  از معماری زیبای قرون وسطا در شهری زیبا و زنده دیدن کنید، اگر قصد دارید تنها سفر کنید، پیشنهاد ما به شما خرید بلیط هواپیما به مقصد این شهر امن و زیبا است.

برلین؛ آلمان

بهترین ماه سفر اگوست

مناسب برای سفرهای دسته جمعی

دلیل مشخصی وجود ندارد که چرا سفر به برلین در این ماه بسیار اقتصادی است. علی رغم اینکه بسیاری از پایتخت‌های اروپایی با تعطیلی‌های بسیاری روبه‌رو هستند، برلین شهری زنده و پر جنب و جوش است. برنامه‌های متنوعی در این شهر برگزار می‌شود که می‌تواند سفر شما را جذاب‌تر نیز کند.

ادینبورگ؛ اسکاتلند

بهترین ماه سفر ژوئن

مناسب برای سفرهای دسته جمعی

اگوست ماه جشنواره‌های این شهر است و از این رو هم گران می‌شود و هم پیدا کردن هتل دشوار؛ به همین دلیل پیشنهاد ما برای یک سفر آرام و ارزان، ماه ژوئن است چراکه شما می‌توانید به این ترتیب 29 درصد در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید. در این ماه می‌توانید از دیدنی‌های شهر بازدید کنید از جمله مکان‌های زیبای این شهر خیابان ویکتوریا و پل جرج چهارم است، در اینجا می‌توانید بهترین چای را برای سوغات خریداری کنید.

دوبرونیک؛ کرواسی

بهترین ماه سفر ژوئن

مناسب برای سفر خانوادگی به همراه کودکان

این شهر که در کنار دریای آدریاتیک واقع شده، ترکیبی از تاریخ و تفریح را برایتان به ارمغان می‌آورد، شما می‌توانید در میان ساختمان‌های به جا مانده از قرون وسطا قدم بزنید و خود را به دریا رسانده و در کنار سواحل زیبا استراحت کنید. این شهر به نسبت بسیاری از مقاصد ساحلی اروپا آرام‌تر بوده و از این جهت می‌تواند اقامت دلچسبی را برایتان ترتیب دهد. اگر بلیط هواپیمای شما به دوبرونیک است، دوربین عکاسیتان را فراموش نکنید، شاید دلتان بخواهد از لوکیشن‌های سریال بازی تاج و تخت عکاسی کنید!

بروژ؛ بلژیک

بهترین ماه سفر ژولای

مناسب برای زوج‌های جوان

دوست دارید به افسانه‌های پریان قدم بگذارید؟ بلیط هواپیمایتان را به مقصد بروژ بگیرید، شهری که قدمت آن به قرن 13 میلادی برمی‌گردد و اکنون شهری است قدیمی با روحیه‌ای جوان!

اگر برای جشن سالگرد ازدواجتان قصد یک اقامت رویایی را دارید می‌توانید از هتل-بوتیک ون کلیف(The van Cleef) دیدن کنید. این هتل-بوتیک در واقع محل اقامت خانواده‌ی جواهرساز ون کلیف در 700 سال پیش بوده، خانه‌ای که ترکیبی بدیع از رنگ و طرح را به ارمغان آورده‌است.

بارسلونا

بهترین ماه سفر اگوست

مناسب برای سفرهای خانوادگی

سفر در ماه اگوست به لحاظ هزینه بهترین فرصت سفر است، بارسلونا شهر بسیاری زیبایی است که جذابیت‌های معماری بسیاری را به مخاطبانش نشان می‌دهد از جمله‌ی آن می‌توان به آثار گائودی اشاره کرد. همچنین گزینه‌های بسیاری برای اقامت در این شهر پیش روی شماست.

دوبلین؛ جمهوری ایرلند

بهترین فصل سفر اگوست

مناسب برای سفرهای خانوادگی

این شهر با یک پارک بزرگ می‌تواند مقصدی مناسب برای خانواده‌هایی باشد که فرزند خردسال دارند. این پارک شامل باغ  و باغ وحش است. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد دوبلین است از قلعه‌ی اشفورد نیز دیدن کنید، در این قلعه به روشی رویایی از شما پذیرایی می‌شود.

روزهای گرم و بلند تابستان در راه است و نوید سفرهایی رویایی را به شما می‌دهد، سفر به هیچ مقصدی سخت و دور از ذهن نیست اگر برای آن از پیش برنامه‌ریزی کنیم. این تابستان با سفر به یکی از شهرهای زیبای اروپایی می‌تواند برایتان خاطره‌انگیز شود پس از همین حالا بلیط هواپیمایتان را بخرید و اتاق هتلتان را رزرو کنید.

 

  • مصطفی صفریان برمی
  • ۰
  • ۰

مقصدهای خوشمزه


منبع: نشنال جئوگرافیک

به خوردن غذاهای خوشمزه علاقمندید؟ به هر سفری که می‌روید به دنبال غذافروشی‌ها و رستوران‌های خوب می‌گردید؟ دوست دارید طعم‌های متفاوت و جدید را تجربه کنید؟ اهل ماجراجویی برای کشف مزه‌های تازه هستید؟ نشریه‌ی نشنال جئوگرافیک با بررسی نظرات مختلف درباره‌ی شهرهای گوناگون در اقصی نقاط جهان، فهرستی از مقاصدی که بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را ارائه می‌دهد را منتشر کرد. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد یکی از این شهرهای خوشمزه است، توصیه‌ها و راهنمایی‌های نویسندگان نشنال جئوگرافیک را به کار ببندید.

هو چی مین(Ho Chi Mnh)؛ ویتنام

هو چی مین یکی از معروف‌ترین بازارهای غذا را دارد، وقتی در خیابان‌ها قدم می‌زنید می‌توانید خود را میان مردمی ببینید که بر روی صندلی‌های پلاستیکی نشسته‌اند و سوپ داغ و گوشت گریل شده به سبک ویتنامی می‌خورند. آشپزی ویتنامی یعنی ترکیبی از همه‌ی مزه‌ها، شیرین، ترش، تند، تلخ و شور!

آشپزی ویتنامی، ترکیبی است از سبک فرانسوی و چینی به همراه میوه‌های استوایی و سبزی‌های تازه؛ آشپزی روز ویتنام از سبک‌های مختلف در سراسر جهان تاثیر گرفته و امروزه شاهد هستیم بسیاری از ویتنامی‌هایی که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند به قصد گشودن رستوران به وطنشان باز می‌گردند، چنین ترکیب متنوعی از طعم‌ها و خوراکی‌ها در کنار هم در کمتر کشوری دیده می‌شود.

چه بخوریم و چه بنوشیم؟

یکی از بهترین پیشنهادهای نویسندگان به شما رستوران  Nhà Hàng Ngon  است، این رستوران جوایز مختلفی را توسط نشریه‌های تخصصی خوراک کسب کرده‌است. اسپرینگ رول خرچنگ و رپ میگو و نیشکر از محبوب‌ترین غذاهاست، بسیاری حتی برای خوردن این غذاها از مقاصد نزدیک به این شهر سفر می‌کنند. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد ویتنام است و در این شهر اقامت دارید یک غذای محبوب محلی را حتما باید امتحان کنید، ساندویچ باگت مخصوص ویتنامی، نان‌ها روی ذغال برشته شده و با تکه‌های سرد گوشت و سبزیجات پر می‌شود.

در قرن 19 فرانسوی‌ها با خود قهوه را به این کشور آوردند. امروز اما با آیس کافی خامه‌ای مخصوص ویتنامی این کشور برای خود در دنیای قهوه جایگاهی ویژه کسب کرده‌است. اگر قصد خرید یک سوغاتی خوشمزه دارید، بهترین گزینه کاکائو و شکلات است، از سال 1990 دانه‌های کاکائو در ویتنام کشت شد اما تا به امروز انقدر توجهات را به خود جلب نکرده بود. برخی کارخانه‌های شکلات‌سازی فرانسوی به شکل مستقیم دانه‌های کاکائو را از ویتنام خریداری می‌کنند و در کارگاه‌هایشان در هو چین مین می‌سازند و همین امر سبب شناخته شدن کاکائو و شکلات این شهر شده‌است. شما می‌توانید این شکلات‌ها را از کافه‌های شهر خریداری کنید.

آنتالیا؛ ترکیه

ترکیه کشوری ویژه و منحصر به فرد برای خوراکی‌هاست. ترکیه نقطه‌ی ملاقات اروپا و آسیا است و همین امر سبب شده تا ترکیبی از طعم‌های متفاوت ایجاد شود. از سوی دیگر ترکیه در نزدیکی مدیترانه است و همین نزدیکی، زیتون و ماهی‌هایی خوشمزه را به آشپزخانه‌های ترکیه آورده است. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند، آنتالیا امسال گردشگران بسیاری را به خود جلب کند به ویژه در حوزه‌ی خوراکی، با افتتاح رستوران‌های جدید، شاهد افزایش بیش از پیش مسافران نیز خواهیم بود.

چه بخوریم؟

اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد آنتالیاست، تجربه‌ی خوردن ماهی‌های کبابی را از دست ندهید. همچنین شما می‌توانید برای پیش غذا یک سینی از پیش غذاهای مخصوص ترکی را سفارش دهید، ترکیبی از حمص، باباقنوش، تبوله و ...؛ پیش غذاهایی که از نخود، بادنجان، گوجه فرنگی بلغور و ... درست شده و شما را آنقدر عاشق خود می‌کند که هیچگاه نمی‎توانید مزه‌ی آنها را ازخاطر ببرید.

شما همچنین می‌توانید به تور یک روزه‌ی قایق سواری رفته و خود ماهیگیری کنید و ماهی‌هایی را که شکار کرده‌اید میل کنید. برای دسر هم حتما باقلوای ترکی را با چای امتحان کنید. اگر به دنبال خرید یک سوغاتی خوراکی هستید، می‌توانید مرباهای مختلف را خریداری کنید، مرباهایی که با میوه‌های تازه‌ی مزارع نزدیک درست شده و پای اصلی صبحانه‌ی ترکی است.

سیسیل؛ ایتالیا

سیسیل چهارراه مزه‌هاست؛ یونانی‌ها زیتون و انگور را با خود آورده‌اند، عرب‌ها شیرینی و ادویه را اضافه کردند و اسپانیایی‌ها گوجه و شکلات را ترکیب کردند. به یمن خاک حاصلخیز کوه آتشفشانی اتنا، زیتون، پسته و میوه‌های خوش طعمی اینجا می‌روید حال اینها را به همنشینی با دریا و خوراک‌های دریایی اضافه کنید، حاصل می‌شود یک بلیط هواپیما به مقصد سیسیل برای خوردن خوش طعم‌ترین غذاها!

چه بخوریم؟

برای دوستداران شیرینی این شهر پیشنهاد ویژه‌ای دارد؛ یک شیرینی فروشی که به صورت خانوادگی اداره می‌شود از سال 1920 اینجا مشغول به کار است و کاساتای آن در تمام ایتالیا معروف است، کاساتا یک کیک اسفنجی است که با لایه‌های ریکوتا( پنیر مخصوص ایتالیایی که شور نیست) و پوره‌ی بادام پر شده و روی آن با میوه‌های قندی تزیین شده‌است.

انواع پاستا با ماهی و میگو، کوفته برنجی‌های پر شده با گوشت و ... از دیگر غذاهای مخصوص سیسیل است، بسیاری از غذاهای این منطقه باترکیبی از ادویه‌ها پخته می‌شود که آن را می‌توان ناشی از تاثیر آشپزی سبک شرقی دانست. شاید کمی به نظرتان عجیب برسد اما اگر به این شهر سفر‌کنید، می‌توانید از آنجا یک کیسه نمک دریایی سوغات بیاورید. نمک‌های دریایی اینجا به شکل سنتی و دستی تهیه می‌شود.

معروف‌ترین غذای سیسیل پاستای کن لو سارده(Pasta con le sarde) است که از ترکیب پاستا با ساردین، رازیانه و دانه‌ی کاج تهیه می‌شود، می‌گویند قدمت این غذا به قرن 9 میلادی باز می‌گردد.

توکیو؛ ژاپن

در توکیو در سراسر شهر می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه را پیدا کنید. از ایستگاه‌های قطار گرفته تا خوراکی‌ فروشی‌های درون کوچه و پس کوچه‌ها، می‌توانید کوفته‌های برنجی و سوشی‌ بخرید و بخورید؛ در توکیو بیش از 100 هزار رستوران وجود دارد و این رقم خیره‌کننده‌ای است.

اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد توکیوست، پیشنهاد ویژه‌ی ما امتحان غذاهای دریایی است، اینجا ماهی‌هایی را می‌بینید و می‌خورید که نمونه‌ی آن را شاید در هیچ کجای دنیا نتوانید بیابید. در بزرگترین بازار ماهی جهان تسوکیجی(Tsukiji) نزدیک به دو هزار تن خوراکی‌های دریایی فروخته می‌شود.

چه بخوریم؟

هنگام اقامت در ژاپن اگر قصد دارید بهترین و با کیفیت‌ترین غذاهای ژاپنی، از سوپ و تمپورا گرفته تا سوشی را بخورید سری به رستوران واکتوکویاما Waketokuyama  بزنید؛ یکی از بهترین سرآشپزهای ژاپن با تازه‌ترین و بهترین خوراک‌ها از شما پذیرایی می‌کند. شما همچنین می‌توانید چگونگی طبخ غذا را نیز تماشا کنید. اگر دوستانی دارید که عاشق سوشی هستند، می‌توانید به عنوان سوغات برای آنها برنج ژاپنی بیاورید.

خوراک‌های هر شهری بخشی از تاریخ و فرهنگ آن منطقه را برایمان بازگو می‌کنند و بدون شک هیچ سفری بدون تجربه‌ی آنها کامل نمی‌شود، با مهاجرت و ملاقات فرهنگ‌های مختلف، مزه‌ها و خوراک‌ها نیز میان قاره‌ها مهاجرت کرده و در اثر ترکیب با طعم‌های جدید، غذاهایی منحصر به فرد را شکل داده‌اند.

گرچه این روزها در هر شهری که زندگی کنید، می‌توانید انواع رستوران‌ها را بیابید و از شرق تا غرب سبک‌های مختلف آشپزی را امتحان کنید، اما بدون شک خوردن آن غذا در زادگاه خودش مزه‌ای دیگر دارد.

  • مصطفی صفریان برمی
  • ۰
  • ۰

عکاسی، مثل یک حرفه‌ای


این روزها هر کسی می‌تواند با تلفن همراه خود چندین و چند عکس را در سفرهای خود به ثبت برساند اما گرفتن یک عکس خوب، متفاوت و ارزشمند بحث دیگری است و می‌تواند کمی دشوار و پیچیده به نظر بیاید. اگر به دنبال قاب‌های متفاوتید و دوست دارید به مانند عکس‌هایی که در وب‌سایت‌ها از مناظری زیبا دیده‌اید، عکاسی کنید، هنگام این کار سوال‌هایی بسیاری به ذهنتان می‌رسد، چه زاویه‌ای مناسب است؟ از فلاش استفاده کنیم یا نه؟ چگون از ساحل و دریا عکاسی کنیم و با همه‌ی عکس‌هایی که آسمان و دریا را نشان می‌دهند متفاوت باشد؟

در این مقاله از لارنس نورا(Laurence Norah) عکاس و بلاگر که در زمینه‌ی عکاسی سفر نیز تدریس می‌کند، توصیه‌ها و نکاتی مفید و کاربردی را جویا شدیم، این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند مانند یک عکاس حرفه‌ای از حاصل کارتان راضی باشید، چه با دوربین موبایل عکاسی کنید چه با یک دوربین حرفه‌ای این راهکارها را هر کجا و هر لحظه می‌توانید به کار ببندید.

عکاسی از ساحل

نورا می‌گوید سواحل، زیباترین طلوع و غروب را دارند، و از نظر نور نیز برای عکاسی مناسب‌تر و راحت‌تر است، این استاد عکاسی همچنین توصیه می‌کند از عکاسی از سواحل و دریا در طول روز پرهیز کنید، دلیل این امر نیز آن است که شدت نور و انعکاس آن در میان روز زیاد است و همین امر کار شما را سخت‌تر می‌کند، حتی ممکن است این حجم زیاد نور، عکس‌های شما را خراب کند.

عکاسی در برف

شاید شما هم تجربه‌های ناموفق از عکاسی در برف را داشته‌اید، منظره‌ای زیبا دیده‌اید اما وقتی خواستید آن را در قاب دوربین ثبت کنید، حاصل کار بدل به یک حجم سفید و پرنور شده‌است. عکاسی در برف دشوارهایی دارد و اگر از تنظیمات دوربینتان درست استفاده نکنید به نتیجه‌ی مطلوبی دست نخواهید یافت دلیل این اتفاق نیز حجم زیاد نور موجود در فضاست که ممکن است نورسنج اتوماتیک دوربین را دچار مشکل کند.

راه حل چیست؟ اگر با دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی می‌کنید، این امکان را دارید که با انجام تنظیمات شاتر و دیافراگم این حجم نور را کنترل کنید، اما اگر با آیفون مشغول عکاسی هستید، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای اصلاح(Edit) مثل VSCO، این مشکل را تا حدودی برطرف کرده و رنگ و نور عکس خود را تنظیم کنید. یک راه ساده‌ی دیگر برای بهتر شدن عکس‌هایتان در مناظر وسیع برف، آسمان آبی و دریا وجود دارد و آن  پوشیدن رنگ‌های روشن و متضادی است که در پس زمینه به خوبی به چشم بیاید.این کار معمولا سبب نتایجی زیبا در عکس نهایی می‌شود.

عکاسی در ابر و باران

اولین و مهم‌ترین توصیه، به خاطر بارندگی و آسمان خاکستری از خیر عکاسی نگذرید! آسمان متغیر می‌تواند گاه زیباترین صحنه‌ها را ایجاد کند؛ در روزهای بارانی به ویژه در طبیعت شما سوژه‌هایی رنگی و شفاف را پیدا خواهید کرد که می‌تواند قاب‌هایی بدیع را برایتان خلق کند. پس در روزهایی بارانی بد نیست به یک پیاده روی بروید و از برگ‌ها و گل‌هایی که در طبیعت، چهره‌ای زیبا به خود می‌گیرند را ثبت کنید. اگر دوربین شما ضدآب نیست، برای محافظت ازدوربین می‌توانید از چتر اسفتاده کنید، اگر از دروبین‌های مثل Go Pro استفاده می‌کنید، می‌توانید قاب‌های محافظ در بازار را برای محافظت از آن استفاده کنید، اگر به هیچ امکاناتی دسترسی ندارید، می‌توانید از کیسه‌های پلاستیکی برای پوشاندن دوربینتان استفاده کنید.

وقتی قدم می‌زنید

پیاده‌روی در طبیعت همواره می‌تواند انتخاب‌های زیادی را پیش روی شما قرار دهد؛ همچنین در طبیعت شما می‌توانید عظمت یک پدیده‌ی طبیعی را در مقایسه با سوژه‌ای انسانی بسنجید و این می‌تواند برای عکس شما قصه‌ای را ایجاد کند، همین امر سبب می‌شود که مخاطبان از عکس‌هایتان لذت بیشتری ببرند. کنتراست‌ها و رنگ‌هایی که در طبیعت می‌یابید، اگر به شکلی زیبا در کنار هم قرار بگیرند، می‌توانند قاب‌هایی رویایی را برایتان ایجاد کند.

عکاسی در شب

همان ابتدا بهتر است این واقعیت را قبول کنید، برای گرفتن عکس‌های خیره کننده در شب به ویژه از آسمان پرستاره نیازمند تجهیزات و تبهر هستید. دوربین مناسب، لنزی با دیافراگم قابل تنظیم تا نور بیشتری به درون لنز بتابد. سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین و صبر و حوصله و مهارت، اینها موارد ضروری و لازم برای عکاسی است.

اما اگر این تجهیزات را ندارید و تنها می‌خواهید عکسی به یادگار با گوشی همراهتان در شب ثبت کنید، بهتر است به هرترتیبی تا حد امکان آن را ثابت نگه دارید، همچنین به دنبال یک منبع نوری باشید و از تابش آن بر روی سوژه استفاده کنید تا موضوع شما روشن‌تر و واضح‌تر ثبت شود.

عکاسی در خیابان

عکاسی در خیابان یعنی ماجراجویی!  وقتی در خیابان‌های شهری که به آن سفر کرده‌اید، قدم می‌زنید، حواستان را باید خوب جمع کنید و با چشمانی مشتاق به اطراف نگاه کنید، این اولین و مهمترین ابزار شما برای گرفتن عکس‌های زیبا در خیابان است. عکاسی در خیابان یعنی جست‌وجو برای بهترین و گویاترین لحظه و سپس ابدی کردن آن در قاب. نورا معتقد است بازارها بهترین مکان برای شروع است. او همچنین توصیه می‌کند به بالای سرتان نیز توجه کنید، گاه بهترین اتفاقات آنجا رخ می‌دهد. سرعت عمل را نیز فراموش نکنید، پیش از آنکه حال و هوای سوژه تغییر کند، آن را در طبیعی‌ترین حالتش به ثبت برسانید. اگر بلیط هواپیمای شما به شهرهایی در آسیای جنوب شرقی است، گشت در بازارهای غذا می‌تواند برای شما تجربه‌ای در عکاسی باشد.

عکاسی در داخل ساختمان

عکاسی در فضای داخلی می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد چراکه اگر نور محیط مناسب و به اندازه نباشد، عکستان تاریک می‌شود. یک راهکار مناسب می‌تواند استفاده از سه‌پایه باشد. اگر از دوربین‌های حرفه‌ای‌تر استفاده می‌کنید، می‌توانید سرعت شاتر خود را پایین بیاورید و یا از گزینه‌های از پیش طراحی شده که در دوربین‌های نیمه حرفه‌ای وجود دارد استفاده کنید. البته باید توجه کنید که در این حالت اگر سوژه‌ها متحرک باشند، عکس شما تار خواهد شد. لنزهای واید نیز در این موقعیت‌ها برای شما بسیار کارآمد است.

هنگام عکاسی با تلفن همراه نیز نقاط تاریک‌تر را بر روی صفحه لمس کنید، تا شاتر اتوماتیک دوربین خود را بر اساس نور آن نقشه تنظیم کند( این کار را یک بار امتخان کنید، از نتیجه‌ی آن شگفت زده خواهید شد!)

به هرحال در برخی مکان‌های تاریخی به شما اجازه‌ی استفاده از سه پایه را نمی‌دهند، پس اگر بلیط هواپیمای شما به مقصدی است که می‌خواهید در آن از موزه‌ها و ساختمان‌های تاریخی بسیاری دیدن کنید که به شما نیز اجازه‌ی عکاسی می‌دهند، یک کیف کوچک به همراه داشته باشید که بتوانید دوربین خود را به وسیله‌ی آن ثابت نگه دارید.

عکس‌های یادگاری

هیچ سوغاتی بهتر از عکس‌های یادگاری سفر نیست! اما بهترین و خاطره‌انگیزترین عکس یادگاری چگونه می‌تواند باشد؟ شاید به نظرتان بیاید که عکس‌های یادگاری شکل تعریف شده‌ای دارد که نمی‌توان خلاقیت خاصی در آنها به کار برد اما نورا پیشنهاد می‌کند که اگر به جای گرفتن حالت‌های معمول، به دنبال ثبت لحظات طبیعی از دوستانتان باشید، می‌توانید عکس‌هایی خلاق به یادگار داشته باشید.

عکاسی از کسانی که نمی‌شناسید:

عکس‌های نشنال جئوگرافیک را دیده‌اید؟ عکاسان نشنال جئوگرافیک با ثبت تصویر مردم در محیط زندگیشان می‌توانند سبب شوند تا بینندگان خود را بیشتر در محیط زندگی سوژه احساس کنند انگار که خود به آنجا سفر کرده‌اند. این عکاس معتقد است که شما نیز می‌توانید مثل عکاسان این نشریه عمل کنید، او پیشنهاد می‌کند از عکاسی از مردم نترسید، اما پیش از این کار بهتر است کمی با آنها صحبت کرده و از آنها اجازه بگیرید و اگر آنها با دوربین راحت بودند به آنها نزدیک شده و لحظه‌ای ناب را در قابتان ابدی کنید.

عکاسی از سوژه‌های متحرک

عکاسی از سوژه‌های متحرک مثل حرکت یک ورزشکار، سخت اما امکان‌پذیر است. این کار با دوربین‌های حرفه‌ای راحت‌تر است چراکه به شما امکان تنظیم شاتر را می‌دهد و شما با افزایش سرعت شاتر می‌توانید سوژه‌ی خود را به اصطلاح فریز کنید. در نقطه‌ی مقابل اگر می‌خواهید رد حرکت سوژه‌ی خود را صویر کنید، باید سرعت شاتر خود را پایین بیاورید، اگر هنگام عکاسی از آبشارها از این تکنیک، پایین آوردن سرعت شاتر، استفاده کنید، حال و هوایی شاعرانه به عکس خود می‌بخشید.

برگردیم بر سر عکاسی از سوژه‌های متحرک، اگر تنها چیزی که دارید یک گوشی تلفن همراه است نگران نباشید، هنوز امکان این کار برایتان وجود دارد به طور مثال در نسخه‌های جدید iOS  با دانلود یک نرم فزار سوم مثل VSCO می‌توانید سرعت شاترتان را تنظیم کرده و به این ترتیب به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

عکاسی از حیوانات

چند توصیه برای ثبت تصاویر دوست داشتنی از حیوانات: سعی کنید که هم تراز با آنها شوید، از آنها در محیط و حالت طبیعیشان عکاسی کنید، چشمان حیوانات سوژه‌های مناسبی است با فکوس بر روی آنها می‌توانید عکس خود را تماشایی‌تر کنید.

عکاسی از غذا

این روزها در اینستاگرام افرادی بسیاری را می‌بینید که به شکل تخصصی در صفحه‌ی خود از غذاها عکاسی می‌کنند، به هرحال خوردن غذاهای تازه بخش مهمی از هر سفر بوده و بسیاری دوست دارند تجربه‌ی خود از خوردن غذاهای جدید را ثبت کنند.

یکی از معمول‌ترین قاب‌هایی که می‌بینید نمایی آکس از بشقاب و میز غذاست، این اما تنها یکی از راه‌های عکاسی از غذاست.

یادتان باشد مهمترین نکته در عکاسی غذا، چه با دوربین موبایل و چه با دوربین حرفه‌ای، نور است، اگر به اندازه‌ی کافی در محیط نور وجود ندارد می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید به طور مثال دستمال سفره‌های روشن می‌تواند مثل یک رفلکتور( وسیله‌ای در عکاسی که نور را بر روی سوژه منعکس می‌کند.) عمل کند.

یکی دیگر از توصیه‌ها استفاده از لنز‌هایی است که امکان عکاسی با دیافراگمی باز را به شما بدهد. بسیاری از گوشی‌‌های همراه جدید این امکان را به شما می‌دهد و کافیست که فضایی با نور مناسب بیابید.

عکاسی از منظره

تفاوت یک عکس منظره‌ی خوب و بد در زمان عکاسی است. عکاسی در نزدیکی طلوع و غروب، می‌تواند بهترین قاب‌ها را برای شما پدید آورد، به عبارت دیگر زمان مناسب برای عکاسی، کلید موفقیت است.

نکته‌ی دیگر، ترکیب‌بندی است. وقتی می‌خواهید از یک منظره‌ی طبیعی عکاسی کنید باید به تمامی قاب توجه کنید، در واقع باید شما عکس را لایه لایه ببینید و سعی کنید در جلوی تصویرریال میان تصویر و پس زمینه سوژه‌ها به شکل‌ زیبا در کنار هم در یک کادر قرار گیرند.

چشم‌انداز دریا

کیست که عاشق آن منظره‌ی درخشان و آبی رنگ اقیانوس‌ها و دریاها نشود! عکاسی از چشم‌انداز دریا همین است، نورا پیشنهاد می‌کند برای به دست آوردن بهترین نتیجه، یک زاویه‌ی دید مناسب پیدا کنید، او همچنین پیشنهاد می‌کند قاب خود را طوری تنظیم کنید که سوژه‌ای مثل یک تخته سنگ در جل. قاب قرار گیرد تا از تضاد آن میان رنگ آبی دریا، نمایی جذاب‌تر تصویر شود.

 بلیط هواپیمای شما به هر مقصدی که باشد، از دریا تا طبیعت بکر، نورا راهکارهایی مفید را برای عکاسی به شما ارائه می‌دهد، اگر عاشق سفر و عکاسی هستید، با به کار بردن این راهکارها و کمی ذوق و علاقه تنها با همان گوشی تلفن همراهتان نیز می‌توانید بهترین لحظه‌ها را به ثبت برسانید. یادتان باشد با عکس‌هایتان، دوستانتان را نیز با خود همسفر می‌کنید.

برای دیدن عکسهای جذاب به وب سایت سفرستان مراجعه کنید.

  • مصطفی صفریان برمی
  • ۰
  • ۰


سالیان سال پیش که انسان‌ها در رویای پرواز بودند، سالیان سال پیش که  مخترعین مشتاق، پرنده‌های آهنین بی موتور می‌ساختند و از بالای تپه‌ای حتی به قیمت آسیب رساندن به خود، پروازی نصفه و نیمه را تجربه می‌کردند، سالیان سال پیش که برادران رایت اولین نمونه‌ی هواپیما را ساختند، آیا فکرش را می‌کردندکه روزی این وسیله چنان محبوب شود که نقشی مهم در زندگی انسان بیابد و به یکی از مهمترین وسایل نقلیه بدل شود؟

جهان حالا با پرواز هواپیماها به طرز شگفت‌آوری در دسترس‌تر شده‌است، هواپیماها بسیاری از ناممکن‌ها را بدل به ممکن کرده‌اند. این روزها دیگر می‌توان برای بسیاری از نقاط جهان بلیط هواپیما خرید. این پرنده‌های محبوب نه تنها مسافران را در سریعترین زمان به دورترین نقطه از خانه‌ی آنها می‌رسانند بلکه برای حمل و نقل بار و تجهیزات مهم و مورد نیاز در میان کشورهای جهان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این وسایل چنان آسایشی را فراهم کرده‌اند که در روزگار ما، تصور زندگی بدون هواپیما شاید کمی دشوار به نظر بیاید.

آرزوی پرواز و تلاش برای دستیابی به آن همواره یکی از رویاهای بشر بوده‌است. تلاش برای تحقق این رویا نیز قدمتی طولانی دارد. در اسطوره‌های یونانی آمده‌است، ایکاروس به همراه پدرش مینوس به کمک بال‌هایی که از جنس پر و موم ساخته شده‌بود گریخت. در رق و در اسطوره‌های یونانی نیز داستان‌هایی این چنینی آمده است.

روایت‌های تاریخی می‌گویند اولین پروازهای ثبت شده توسط یک شاعر و مخترع به نام فیرنس با وسیله‌ای شبیه گلایدر انجام شده، این روایت‌ها از یک راهب به نام المیر نیز یاد می‌کنند که حرکتی مشابه را در قرن 11 انجام داد. چند قرن بعد داوینچی، نقاش، مجسمه‌ساز و فیزیکدان معروف، با آن ذهن خلاق و رویاپردازش با کشف داده‌هایی در باب مهندسی بال پرندگان، یک ماشین پرنده را طراحی کرد، دستگاه کوچکی متشکل از دو بال، یک بدنه و یک سکان، او دستگاه خود را از مکان مرتفعی به پایین رها کرد و پس ازمسیری به نسبت طولانی به آرامی و بی خطر فرود آمد. اورذدستگاه خود را کامل‌تر کرد اما این نمونه‌ی کامل‌تر هیچگاه مورد آزمایش قرار نگرفت.

 این سیر تاریخی ادامه داشت و مخترعین بلندپرواز در طی قرون، این ایده‌ها را کامل‌تر کردند. در این میان شاید بد نباشد به یک نام دیگر نیز اشاره کنیم. در سال 1896 شانوی فرانسوی با تکمیل ایده‌های افراد پیش از خود، توانست وسیله‌ای را اختراع کند که می‌توان آن را یک هواپیمای بی موتور کامل دانست. این وسیله از یک سکان متحرک و دوبال از جنس ابریشم ساخته شده بود، سکان متحرک با یک مرکز ثقل صحیح، به سرنشین این امکان را می‌داد مسیر پرنده‌ی آلمینیومی را با توجه به حرکت باد تغییر دهد.

اما نمونه‌ی اولیه‌ی هواپیماهای موتوردار امروز را برادران رایت در سال 1903 ساختند، آنها پس از آزمایش‌های متعدد بر روی نمونه‌های بی موتور، سرانجام موتور کوچک فرفره مانندی روی هواپیمای خود نصب کردند و توانستند با شکافتن هوا این وسیله در دل آسمان به جلو برانند.

کورتیس در سال 1908 با ساخت و اضافه کردن چرخ‌ها در زیر هواپیما مساله برخاستن و فرود آمدن را حل کردند و به این ترتیب هواپیماها به جهان انسان‌ها وارد شدند.

این پرنده به سرعت مورد استفاده‌ی عموم قرار گرفت، اولین هواپیمایی را می‌توان دلاگ(DELAG) متعلق به آلمان دانست که از سال 1909 تا سال 1935 به کار خود ادامه داد. این هواپیمایی از سال 1914 خدمات برنامه‌ریزی شده هوایی را ارائه داد.

در این سال‌ها هواپیمایی‌هایی آغاز به کار کردند که برخی پس از مدتی بسته شدند، در این میان قدیمی‌ترین هواپیمایی‌هایی که هنوز مشغول ارائه‌ی خدمات خود هستند، هواپیمایی کی ال ام(KLM) هلندی و آویانسا(Avianca) کلمبیایی است که از سال 1919 تا کنون بلیط هواپیمای این خطوط را می‌توان به مقاصد گوناگون تهیه کرد.

بلندپروازی و تلاش محققان و دانشمندان همچنان ادامه داشت، در سال 1926 با پروازهایی از انگلستان به کیپ تاون و ملبورن و نیز پروازهایی به شرق دور و کراچی، حرکت جهانی هواپیماها آغاز شد تا فصلی دیگر در تاریخ رقم بخورد.

اولین هواپیمای جت چند سال بعد و در سال 1939 مورد آزمایش قرار گرفت، اختراعی که می‌توانست انقلابی در صنعت پرواز ایجاد کند. نخستین هواپیماهای جت در نیروی هوایی آلمان نازی در سال 1943 مورد استفاده قرار گرفت. اما در عرصه‌ی تجاری، در سال 1952 اولین هواپیما به آسمان ورود کرد. حال هواپیماها می‌توانستند 100 مسافر را از جایی به جایی دیگر برسانند. بوئینگ 707 یکی از موفق‌ترین هواپیماهای تجاری دنیا بود. این هواپیما بیش از 50 سال یعنی در فاصله‌ی سال‌های 1958 تا 2010  به خطوط هواپیمایی مختلف که بلیط هواپیماهایشان را به مقاصدی در سراسر جهان می‌فروختند، خدمت رسانی کرد. رکورد بزرگترین هواپیمای تجاری نیز اکنون به ایرباس آ-380 اختصاص دارد.

در ایران نیز در سال 1942، نخستین شرکت هواپیمایی با نام ایرانین ایرویز(Iranian Airways) توسط گروهی از بازرگانان تاسیس شد.

پیش از ده سال بعد، یک شرکت دیگر با نام پرشین ایر سویسز آغاز به کار کرد، پاس در سال 1960 با انجام پروازهایی به مقصد لندن، بروکسل و پاریس، خدمات بین المللی خود را آغاز کرد. دو سال بعد، با ادغام این دو هواپیمایی ملی ایران (IRAN AIR) تاسیس شد.

صنعت هواپیمایی این روزها نه تنها در عرصه‌های فنی این وسایل شاهد پیشرفت‌های شگرف بوده است بلکه در عرصه‌ی خدمات نیز روز به روز شاهد تحولاتی اساسی است؛ هوایپمایی‌ها به طور مرتب به کیفیت و تعدد خدمات خود می‌افزایند تا در عرصه تنگاتنگ رقابت میان هواپیمایی‌های مختلف بتوانند مسافران هرچه بیشتری را به خود جلب کنند. از مهارت، دانش و تبهر خلبانان، تا خوش برخوردی مهمانداران تا افزایش کیفیت خوراکی‌های ارائه شده؛ همه چیز از بزرگترین تا کوچک ترین چیزها حاصل تلاش و تفکر گروهی بزرگی است تا شما از لحظه‌ی خرید بلیط هواپیما، لحظه‌ی تحویل بار خود تا رسیدن به مقصد در آسایش و راحتی باشید.

کلاس‌های بالای برخی هواپیمایی‌ها همچون امارات و قطر این روزها دیگر بدل به یک هتل چندستاره‌ی متحرک شده‌است گویی با خرید یک بلیط فرست کلاس، اتاقی در هتلی پنج ستاره رزرو کرده‌اید.

تصور پیمودن این مسافت‌های طولانی در آسمان، آن هم وقتی از شما با لذیذترین خوراکی‌ها پذیرایی می‌شود و می‌توانید در طول سفر فیلم مور علاقه‌تان را ببینید یا موسیقی مورد علاقه‌تان را گوش کنید و یا حتی در چند سال اخیر به اینترنت دسرتسی داشته باشید، شاید برای خیلی‌ها قابل تصور نبود. اما آن مرد دانشمند و رویا پردازی که بال‌های پارچه‌ای می‌ساخت و از بلندای تپه‌ی با به خطر انداختن جانش تحقق این رویا را می‌آزمود، بی شک چنین روزی را تصور می‌کرد.

 

  • مصطفی صفریان برمی
  • ۰
  • ۰

1001 جایی‌که پیش از مرگ باید دید- در دشت‌ها و دامنه‌های زاگرس که این روزها غرق در سبزی و گل است، استانی واقع شده که روزگاری منطقه‌ی حکمرانی مادها بوده‌است. کردستان، استانی است که تاریخ و طبیعت و فرهنگ در آن به هم پیوند می‌خورد و دیدنی‌های شگرفی را پیش روی مسافرانش قرار می‌دهد. با توجه به سابقه‌ی تاریخی کهن این روستا و نیز اقلیمی که آن را پر از قله‌ها، آبشارها و دشت‌های زیبا می‌کند، میراث طبیعی و تاریخی بسیاری در این منطقه وجود دارد که دیدن همه‌ی آنها لطفی بسیار دارد و شرح آنها شاید به درازا کشد. اکنون که بهار است  و کردستان یکی از زیباترین ماه‌های خود را سپری می‌کند بر آنیم که در این قسمت از سری مقاله‌های مکان‌های دیدنی پیش از مرگ، کمی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این اقلیم شکوهمند را به شما معرفی کنیم، گرچه این اندکی است از آن همه!

برای شروع سفر شاید بد نباشد بلیط هواپیمای خود را به مقصد سنندج بگیرید؛ سنندج مرکز این استان است و نام دگرگون شده‌ی واژه‌ی سینه دژ است در واقع معنای آن  مرکز یا وسط کوه می‌شود، وجه تسمیه‌ی آن نیز به طور دقیق موقعیت جغرافیایی این شهر به نظر می‌رسد که در وسط کوه‌های آبیدر و رشته کوه زاگرس واقع شده‌است. این شهر و مناطق اطرافش ارتباطی عمیق با اسطوره‌های آریایی دارند این خود حکایت از قدمت این شهر دارد. بخش عمده‌ای از شهر سنندج بر روی تپه واقع شده و شاید همین امر در فرح‌بخشی هوای این منطقه اثر گذار بوده‌است. موزه‌ی سنندج، عمارت‌های قدیمی و پارک‌های این شهر از جمله جاذبه‌هایی است که می‌تواند برنامه‌ی سفر شما را جذاب‌تر سازد.

در ادامه و پس از گشت و گذار در این شهر، می‌توانید مسیر سفر خود را به سوی غرب سنندج  و مریوان ادامه دهید. این شهر مرزی را کوه و دشت‌هایی سبز احاطه کرده‌اند و در میان این رنگ‌های خیره کننده ، دریاچه‌ای واقع شده که چون نگینی می‌درخشد؛ زریوار بزگترین چشمه‌ی آب شیرین دنیاست. اگر به دنبال یک تجربه‌ی هیجان ‌انگیز و روح نوازید و در این فصل زیبا به این شهر سفر می‌کنید، شاید بد نباشد شبی را در چادر و در کنار زیبایی‌های این دریاچه‌ی خیره‌کننده سپری کنید. مریوان قدمتی بسیار کهن دارد و از آنجا که بر سر راه آتشکده‌ی آذرگشنسب(تخت سلیمان) و بیستون قرار دارد از زمان اشکانیان و ساسانیان نیز مورد توجه بوده‌است. جاده‌های مختلفی که مریوان را به شهرهای دیگر متصل می‌کند و از دل کوه‌های زاگرس می‌گذرد از جاذبه‌های دیدنی این منطقه است. جاده‌هایی که به ویژه در این ماه از سال چنان غرق در رنگ می‌شود که هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد.

برای مقصد بعدی، شما می‌توانید خود را به دست مسیر 75 کیلومتری زیبایی بسپارید که شما را به اورامانات می‌رساند، مسیری پرپیچ که در پس هر خم آن جشنی از رنگ برابر دیدگان شما برپا می‌شود. اگر مسافر کردستان باشید، گذر از گردنه‌ی ژالانه را نباید از دست بدهید چراکه می‌توانید بدیع‌ترین و بکرترین مناظر را تماشا کنید.

منطقه‌ی اورامانات از ده‌ها روستای پلکانی تشکیل می‌شود، منطقه‌ای کوهستانی با دره‌های پرپیچ و خم و رودهای خروشان؛ دو رود مهم این منطقه سیروان و لیله نیز از مجموع چشمه‌های این منطقه تشکیل می‌شوند. اورامانات قدمتی بسیار کهن دارد، تحقیقات باستان شناسان آثار و شواهدی به دست آورده که نشان می‌دهد از دوران پارینه سنگی، انسان‌ها در این منطقه سکونت داشته‌‌اند. این آثار شامل ابزارهای سنگی و استخوان حیوانات شکار شده در چند غار این منطقه است؛ شاید بار بعد که به این منطقه سفر می‌کنید یادآوری این نکته حس و حالی خاص در شما ایجاد کند.

اگر در بهار به کردستان سفر کنید، می‌توانید از یکی از مراسم‌های آیینی که در فهرست میراث ملی نیز ثبت شده دیدن کنید. مراسم پیر شالیار در روستای اورامان تخت، یکی از ده‌ها روستای پلکانی اورامان یا هزار ماسوله برگزار می‌شود؛ می‌گویند اورامانات 99 پیر  داشته، در این میان پیر شالیار به سبب کراماتش از همه معروف‌تر گشته‌است. سالی دو بار، یک بار در نیمه‌ی بهار و دیگر بار در نیمه‌ی زمستان یک جشن سه روزه معروف به عروسی پیر شالیار برگزار می‌شود. مراسمی که از ذبح دام‌های  قربانی، دف نوازی و رقص سماع تشکیل می‌شود، شرکت کنندگان همچنین به خوردن آش، شب نشینی و دعا می‌پردازند. این روستا در این جشن‌های سه روز حال و هوایی دیگر دارد و دیدن این مراسم آیینی و سنتی تجربه‌ای روح‌نواز خواهد بود.

در انتهای سفر به طبیعت بکر کردستان، می‌توانید از روستای هجیج و آبشار بل دیدن کنید. راستی خوردن غذاهای محلی را نیز فراموش نکنید به ویژه دنده کباب و خورش خلال!

این منطقه همچنین تنوع گیاهی و جانوری قابل توجهی دارد، گرچه متاسفانه برخی از گونه‌های جانوری ساکن این منطقه اکنون در خطر انقراض هستند. کل، بز، قوچ، میش، خرگوش، خرس قهوه‌ای، گراز، سمور جنگلی، سنجاب از جمله پستانداران، کرکس، شاهین، عقاب طلایی، دارکوب، هدهد و سبز قبا از جمله پرندگانی هستند که در این منطقه مشاهده می‌شوند. صخره‌‌ای و سنگلاخی بودن منطقه و نیز تنوع پوشش گیاهی همچون درختچه‌های آلبالوی وحشی، زالزالک، ون و بلوط شرایط و محیط مناسبی را برای زیست گونه‌های مختلف جانوری ایجاد کرده‌است.

کردستان این فصل زیباترین روزهای خود را سپری می‌کند، پس فرصت را برای دیدن این اقلیم شگفت‌انگیز از دست ندهید و همین امروز بلیط هواپیمای خود را به مقصد سنندج بگیرید؛ دامنه‌های رنگارنگ چشم انتظار شما هستند.

  • مصطفی صفریان برمی
  • ۰
  • ۰

منبع:Hopper

در هر مسافرت می‌توان در هتلی چند ستاره اقامت کرد، اقامت در هتل احساس راحتی و آسودگی را طول سفر ایجاد می‌کند. حال در این میان هستند هتل‌هایی که بسیار لوکس‌ترند و این اقامت را رویایی‌تر می‌کنند به ویژه اگر به جای یک اتاق معمولی، یکی از سوئیت‌های هتل را انتخاب کنید؛ حال تصور کنید در میان همین هتل‌ها و سوئیت‌های لوکس، هتل‌هایی هستند که اتاق‌ها و سوئیت‌های آنها هوش از سر می‌برد، سوئیت‌هایی که طراحی و امکانات آن و نیز پذیرایی ویژه شما را شیفته‌ی خود کرده و احساس می‌کنید که شاهزاده‌ی قصری زیبایید.

ساحل اختصاصی، بالکن‌هایی به بزرگی یک حیاط، پنجره‌های قدی، سونا، اتاق بخار، سالن سینما و در اختیار داشتن رولز رویس از امکاناتی است که این هتل‌ها در ازای هزینه‌ای گزاف در اختیار مهمانان ویژه‌ی این سوئیت‌ها قرار می‌دهند. دوست دارید سفری کنید به لوکس‌ترین سوئیت‌های لوکس؟ با ما تا پایان این مقاله همراه شوید. شاید هم در پایان تصمیم گرفتید یک بلیط هواپیما تهیه کرده و در یکی از این سوئیت‌های رویایی اقامت کنید.

سوئیت سلطان، هتل سیراگان پالاس کمپینسکی؛ استانبول

اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد استانبول است و می‌خواهید مثل یک شاهزاده‌ی عثمانی تعطیلات خود را بگذرانید، به هتل سیراگان پالاس کمپینسکی بروید.  این هتل در واقع یک کاخ عثمانی بوده که در نیمه‌ی دوم قرن 17 میلادی از چوب و مرمر ساخته شده و اکنون بدل به هتلی لوکس و منحصر به فرد گشته‌است. سوئیت سلطان، خاص‌ترین بخش این هتل است، سوئیتی با حمام مرمر دست‌ساز، اتاق بخار و دوش باران به همراه آشپزخانه‌ای با تمامی وسایل؛ سوئیت سلطان را می‌توان بزرگترین سوئیت در میان هتل‌های اروپا دانست.

فهرست مهمانان این سوئیت نیز بسیار بلند بالاست، از ستارگان هالیوود گرفته تا طراحان لباس؛  این هتل برای پذیرایی از مهمانان ویژه امکاناتی همچون قایق و هلیکوپتر اختصاصی و سرویس ویژه‌ی 24 ساعته‌ را در اختیار آنها قرار می‌دهد. اقامت در این سوئیت که گویی بخشی از تاریخ است با منظره‌ای رو به تنگه‌ی بسفر، تجربه‌ای ناب و تکرار نشدنی است.

هزینه‌ی اقامت: 15.500 دلار به ازای هر شب

سوئیت پنین سولا، هتل پنین سولا؛ هنگ کنگ

اتاقی برازنده و زیبا که با ذوق و سلیقه‌ای خاص آراسته شده‌، همراه با منظره‌ای نفس‌گیر رو به سوی بندگاره ویکتوریا؛ اینجا خبری از وسایل پر زرق و برق نیست، بلکه این سوئیت به سبکی مدرن با گل‌ها و لوازمی از چوب و شیشه آراسته شده‌است. همچنین این سوئیت امکانات تکنولوژیکی را در سوئیت‌های خود ایجاد کرده که همین امر راحتی و آسایش بیشتری را برای مهمانان فراهم می‌کند.

پنت هاوس این هتل دارای یک سالن سینما و فضای ورزشی اختصاصی نیز دارد، بر روی دیوارها نیز یک صفحه‌ نمایش لمسی قرار دارد که امکان دسترسی به خدمات هتل را برای مهمانان فراهم می‌کند.

هزینه‌ی اقامت: 16.500 دلار به ازای هر شب

سوئیت ریتز کارلتون، هتل ریتزکارلتون؛ مسکو

سوئیتی زیبا با پنجره‌هایی که از زمین تا سقف کشیده شده و منظره‌ای بی‌بدیل از میدان سرخ، کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت بازیل را پیش روی مهمانان قرار می‌دهد. این سوئیت به سبک دوران امپراتوری تزارها آراسته‌شده‌است. اتاق پذیرایی بزرگ این سوئیت یک پیانوی بزرگ را در خود جای داده‌است. همچنین در این فضا یک کتابخانه و یک اتاق کار نیز قرار دارد.

اتاق‌ خواب این سوئیت حمامی مرمرین، دوش باران و سونای اختصاصی دارد؛ ریتز کارلتون در بهترین نقطه‌ی شهر واقع شده و مهمانان می‌توانند با پیمودن مسافتی کم خود را به دیدنی‌های مسکو برسانند.

هزینه‌ی اقامت: 18 هزار دلار به ازای هر شب

رویال سوئیت، برج العرب؛ دبی

در این هتل شما مثل یک سلطان اقامت می‌کنید. طراحی این اتاق بدون شک شما را به یاد قصرهایی که در قصه‌های پریان توصیف می‌شود، می‌اندازد؛ رنگ‌های طلایی و زرد درخشان، پرده‌‌های زربافت، کوسن‌های ابریشمین و منظره‌ای رو به دریای آبی چیزی است که شما با آن در این سوئیت روبه رو خواهید شد.

از سوی دیگر در کنار این طراحی که شما را به سالیان دور می‌برد، امکانات مدرن اقامت شما را آسوده می‌سازد، آسانسور شخصی، سینما، آیفونی از طلای 24 قیراتی که در اختیار مهمانان این اتاق قرار می‌گیرد، دو آی مک و تلویزیون 42 اینچی از جمله‌ی این تسهیلات مدرن است.

در این سوئیت هر روز صبح روزنامه‌های مختلف سراسر جهان همراه با صبحانه در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد و در طول روز با میوه و شیرینی‌های عربی از آنها پذیرایی می‌شود. اگر می‌خواهید برای چند روز مثل یک سلطان زندگی کنید، کافی است یک بلیط هواپیما به مقصد دبی تهیه کرده و در این هتل کم‌نظیر اقامت کنید.

هزینه‌ی اقامت: 20 هزار دلار به ازای هر شب

رویال سوئیت، هتل چهار فصل جورج پنجم؛ پاریس

با اقامت در این هتل این احساس را خواهید داشت که به قرن 19 قدم گذاشته‌اید، استراحت در اتاقی که با لوزام قدیمی و آنتیک آراسته شده در حالیکه از پنجره می‌توانید برج ایفل را نظاره کند، امکانی است که این هتل در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر مایل باشید هزینه‌ای زیاد برای سفر خود پرداخت کنید، آن وقت است که می‌توانید در یکی از دو سوئیت رویال این هتل اوقات خود را سپری کنید. سوئیت‌هایی که با لوازمی قدیمی طراحی شده و بر روی دیوارهای آن آثار ارزشمند هنری قرن 18 و 19 نصب شده‌است. حمام مرمرین با سونا و اتاق بخار، آشپزخانه‌ای با تمام تجهیزات و رختکنی بزرگ از دیگر تسهیلات این سوئیت‌هاست، نزدیکی این هتل به خیابان شانزلیزه از دیگر مزایای اقامت در آن است.

هزینه‌ی اقامت: 24.550 دلار به ازای هر شب

سوئیت پُل، آتلانتیس پارادایز آیلند؛ باهاماس

هتل آتلانتیس یکی از بهترین مقاصد برای گذران تعطیلات است، این هتل طیف وسیعی از اتاق‌ها را با قیمت‌های مختلف عرضه می‌کند اما اگر به دنبال بهترین آن هستید باید به سراغ سوئیت پل بروید، این سوئیت در واقع بر روی پلی که دو برج هتل را به هم متصل می‌کند، واقع شده‌است؛ در این اتاق منظره‌ای دل‌فریب از دریا و شهر پیش رویتان قرار می‌گیرد، بالکن بسیار بزرگ این سوئیت می‌تواند برای گذران یک بعد از ظهر بسیار دلچسب باشد.

در این اتاق همه چیز بزرگ است از سالن پذیرایی و غذاخوری که یک پیانو  و یک چلچراغ از طلای 22 قیراتی در آن واقع شده تا حمام و دستشویی‌هایی با جکوزی و دوش باران

گفتنی است هفت خدمتکار به طور اختصاصی و تمام وقت از مهمانان ویژه‌ی این اتاق پذیرایی می‌کنند.

هزینه‌ی اقامت: 25 هزار دلار به ازای هر شب

پنت هاوس، گرند حیات؛ کن( جنوب فرانسه)

اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد جنوب فرانسه است، می‌توانید در یکی از گرانترین سوئیت‌های جهان اقامت کنید!

در واقع این سوئیت چهارمین سوئیت گران جهان است؛ فضای داخلی این سوئیت به سبکی هنری و با لوازمی گران‌قیمت طراحی شده‌است. در بالکن بزرگ این سوئیت یک جکوزی با منظره‌ای خیره کننده رو به دریا قرار دارد. همچنین مهمانان این هتل به ساحلی اختصاصی دسترسی دارند که در آنجا با انواع غذاها پذیرایی می‌شوند.

هزینه‌ی اقامت: 37.500 دلار به ازای هر شب

پنت هاوس هتل چهار فصل نیویورک

این پنت هاوس رویایی در ارتفاع 243 متری زمین و بر بلندای این هتل لوکس و دیدنی قرار دارد، این مرتفع‌ترین پنت هاوس در کل منهتن است، می‌توانید تصور کنید که شما در اینجا با چه منظره‌ی نفس‌گیری رو به رو خواهید شد. به سراغ فهرست تسهیلات ویژه‌ی این سوئیت برویم: چهار بالکن شیشه‌ای، پارچه‌های زربافت، حمامی که با سنگ‌های عقیق چینی و کریستال تزیین شده، یک پیانوی بزرگ، سیستم صوتی حرفه‌ای،  یک ماشین رولز رویس، باغ ذن، مربی خصوصی بدنسازی و ... ؛ اقامت در این سوئیت چیزی کم از یک رویای شیرین نیست.

هزینه‌ی اقامت:40 هزار دلار به ازای هر شب

رویال پنت هاوس، هتل پرزیدنت ویلسون؛ ژنو

و در انتها به گران‌ترین سوئیت جهان می‌رسیم. این سوئیت علاوه بر گران‌ترین، لقب امن‌ترین را نیز به خود اختصاص داده است و از این روست که در فهرست مهمانان این سوئیت افراد سرشناسی به چشم می‌خورد. 12 اتاق خواب لوکس با حمام مرمرین اختصاصی، پیانو، میز بیلیارد، یک بالکن بزرگ و ... از امکانات این سوئیت است.

هچنین به صورت 24 ساعته یک دستیار شخصی، یک سرآشپز و چند پیشخدمت در طول اقامتتان شما را همراهی خواهند کرد.

هزینه‌ی اقامت: 65 هزار دلار به ازای هر شب

 اگر به دنبال یک تجربه‌ی بسیار خاص هستید، شاید بد نباشد خود را به یک سفر لوکس مهمان کنید، یک بلیط هواپیمای فرست کلاس و چند روز اقامت در یکی از این هتل‌های لوکس، نظر شما چیست؟

برای دیدن عکس‌های جذاب به وب سایت سفرستان مراجعه کنید.

  • مصطفی صفریان برمی
  • ۰
  • ۰

این شهرهای بهاری


منبع: Travel and Leisure

در ماه‌های بهار انگار همه‌ی دنیا سرشار از انرژی بی حد و حصری برای سفر می‌شود، وقتی هوا نه آنقدر سرد و نه آنقدر گرم، می‌توان از پیاده‌روی‌های طولانی در شهر و مناطق خارج از شهر لذت برد و روزها نیز به قدر کفایت برای گشت و گذارهای خارجی بلند است. میل افراد در این فصل به سفر بیشتر می‌شود. در سراسر جهان، مقاصدی زیبا و دیدنی وجود دارد که در بهار شکوهی دیگر می‌یابد تنها کافی است که یک بلیط هواپیما به آنها گرفت و چند روز رویایی را برای خود رقم زد.

در این فصل هچنین جشنواره‌های بسیاری نیز در سراسر جهان برگزار می‌شود که خود جذابیت‌های گردشگری قابل توجهی دارد. اروپا نیز با گرم شدن هوا، مقاصد مناسبی را به مسافران پیشنهاد می‌کند، حتی اگر دوست‌دار سواحل هستید، می‌توانید به بارسلونا و مالت سفر کنید، آرهوس و لیل هم مقصد محبوب کسانی است که می‌خواهند از قدم زدن در پیاده‌روهای شهرهای قدیمی لذت ببرند. برای شروع تابستان و فصلی تازه شاید هیچ چیز به اندازه‌ی یک سفر بهاری لذت‌بخش نباشد.

دریاچه‌ی کومو(Como Lake)؛ ایتالیا

دریاچه‌ی کومو در 25 کیلومتری میلان، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری ایتالیاست؛ این دریاچه از تجمع آب‌های کوهستانی شکل یافته و در بهار مقصد محبوبی برای گردشگران داخلی و خارجی می‌شود. گفتنی است ماهیگیری یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که مردم در این منطقه به انجام آن مشغول می‌شوند.

این بهار خبرهای خوبی از این منطقه به گوش می‌رسد از جمله افتتاح ترمتزو گراند هتل(Grand Hotel Tremezzo) با اسپایی مدرن و همچنین سوئیت‌های اسپادار، اینجا هتلی است که 24 ساعته خدمات مختلفی را به مهمانان عرضه می‌کند. از سوی دیگر هتل زیبا، دنج و بی‌کبکبه و دبدبه‌ی سِرِنو لاگو دی کومو(Sereno Lago di Como) در این دریاچه افتتاح خواهد شد، هتلی که با ارئه‌ی شش سوئیت جادار و راحت، برای خانواده‌ها بسیار گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

اگر دوست‌دار غذاهای دریایی هستید، باید بگوییم در رستورانی در نزدیکی این دریاچه می‌توانید میسولتین(Missoltin)، غذایی پخته شده از ساردین نمک‌سود شده‌ی همین دریاچه، دستپخت سرآشپز معروف، کریستیانا پونزینی(Christian Ponzini) را نوش جان کنید. سفر به این دریاچه یعنی یک بلیط هواپیما به مقصد آرامش و آسودگی بهاری

لوئیی‌ویل(Louisville)، کنتاکی(Kentucky)؛ آمریکا

بهار محبوب‌ترین ماه برای سفر به این شهر است. هر ساله در اول ماه می، مسابقات سوارکاری معروف به دربی کنتاکی در این ایالت برگزار می‌شود، مسابقات مهم و جالب توجهی که دوست‌داران سوارکاری را به اینجا می‌کشاند. اما حتی اگر به این ورزش علاقه ندارید و یا بلیط آن را نتوانستید تهیه کنید، دیدن شهر لوئی‌ویل خود لطف بسیاری دارد. در این شهر رستورانی معروف وجود دارد که سرآشپز آن توانسته جوایز بین‌المللی بسیاری را کسب کند، اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد این شهر است، لذت غذا خوردن در ماگنولیا 610(610 Magnolia) را از دست ندهید. برای اقامت نیز می‌توانید هتل 21 سی(21C Hotel) را انتخاب کنید که آثار هنری مدرن و زیبایی در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته‌است.

کانگو(Canggu) بالی

سواحل بالی، بهشت آفتاب دوستان است، جایی‌که می‌توانند ساعت‌ها در سکوت و آرامش آن استراحت کنند، اما این همه‌ی زیبایی‌های بالی نیست. در جنوب غربی بالی، روستای کانگو قرار دارد که این روز‌ها طرفداران بسیاری یافته است. در این منطقه رستوران‌های گیاهی، کافه‌هایی به سبک استرالیایی و هتل‌های جدیدی گشوده‌ شده‌است. این روستا بهشت موج سواران است و در ماه می مسابقات و برنامه‌های مختلفی با تمرکز بر این ورزش در کانگو برگزار می‌شود. برنامه‌هایی که می‌تواند تعطیلاتی رویایی را برایتان رقم بزند، اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد بالی است، یک آخر هفته را با این برنامه‌های جذاب همراه شوید.

لیل(Lille)؛ فرانسه

این شهر جذاب اروپایی تنها یک ساعت با پاریس فاصله داشته و شاید یکی از جذاب‌ترین مقصدهای هنری به ویژه در این وقت از سال باشد. در این ماه‌ها می‌توانید در هوایی فرح‌بخش خود را به دست پیاده‌روهای سنگی و خیابان‌های زیبا بسپارید و ساعت‌ها قدم بزنید. دولت بودجه‌ی قابل توجهی را به نمایش آثار هنری اختصاص داده‌است. مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های هنری داخلی و خارجی در این شهر برگزار می‌شود. این شهر از پاریس پرجمعیت، کمی آرام‌تر است و  نشستن در کافه‌ها و رستوران‌های لیل می‌تواند استراحت خوبی پس از پیاده‌روی‌های طولانی باشد. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد این شهر است به شما پیشنهاد می‌کنیم در هتل کلارانس(Clarance Hotel) اقامت کنید، جایی‌که اتاق‌های آن با الهام از اشعار بودلر نام‌گذاری شده‌است.

شانگهای؛ چین

شانگهای شهری است که انگار هیچگ‌اه از رشد و توسعه باز نمی‌ایستد. همواره رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید و هتل‌های چند ستاره‌ی جدیدی در این شهر در حال گشایش است. ژان ژرژ فونگریتچن(Jean-Georges Vongerichten) مجموعه‌ای از رستوران‌ها را در اینجا راه‌اندازی کرده‌، این امپراتوری مزه‌ها سبک بین المللی آشپزی را در شانگهای ارتقا بخشیده‌است.

ماه می بهترین زمان برای سفر به شانگهای است، باران‌های بهاری دیگر کمتر شده و هنوز از رطوبت تابستانی هم خبری نیست. اگر به دنبال یک برنامه‌ی جذاب برای گذران یک هفته‌ی بهاری هستید، اکنون شاید بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما به مقصد این شهر زیبا و تاریخی باشد.

بارسلونا؛ اسپانیا

از ماه می به ‌گونه‌ای تابستان در بارسلونای اسپانیا آغاز می‌شود، شهری که به ساحل‌های زیبا و معماری چشم‌نوازش معروف شده‌است. اگر بلیط هواپیمایتان را برای بارسلونا تهیه کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم در کاسا بونای(Casa Bonay) اقامت کنید. فضای بازسازی شده‌ای که شامل هتل، رستوران و کافه‌ها، کتاب فروشی و مغازه‌های متفاوتی می‌شود. در این فصل رستوران‌های روی بام نیز گشوده می‌شود و شما می‌توانید رو به منظره‌ای بی‌بدیل از نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی اینجا لذت ببرید.

اگر دوست دارید که برای استراحت به ساحلی خلوت بروید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از بارسلونا خارج شده و به کاستِلدِفس(Castelldefes) بروید، جایی‌که امکانات متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آرهوس(Aarhus)؛ دانمارک

بهار فصلی است که دومین شهر مهم دانمارک فرصت می‌یابد تا برای همه‌ی گردشگران رخ بنماید و از سایه‌ی کپنهاگ خارج شود. اینجا می‌تواند مقصدی همه چی تمام باشد، شهری امن، آرام، به دور از هیاهو و با مردمی که بیشتر آنها به انگلیسی مسلط هستند و می‌توانند شما را راهنمایی کنند. از سویی دیگر این شهر می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای دوست‌داران غذا باشد. آرهوس طیف وسیع و گوناگونی از رستوران‌های چند ستاره و بی‌نظیر را دارد که برای هر سلیقه‌ای پیشنهادی منحصر به فرد را ارائه می‌دهد. این شهر در آینده میزبان مسافران بسیاری خواهد بود اگر در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نام‌گذاری شود.

مالت(Malta)

مالت مجمع‌الجزایری در جنوب اروپا و در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور زیبا با سواحل دلفریبش این روزها پس از نمایش فیلم در کنار دریا(By the sea) معروف‌تر هم شده‌است، این فیلم به کارگردانی آنجلینا جولی و بازی خود او به همراه همسرش برد پیت در این جزیره و جزیره‌ای دیگر به نام گُزُ که به خواهر این جزیره معروف شده، تصویربرداری شده‌است.

برای اقامت به شما هتل پنج ستاره‌ی کاخ کُرینتیا(Corinthia Palace) را پیشنهاد می‌کنیم، بهترین مکان برای آنکه بتوانید از بخش تاریخی شهر، معابد قدیمی و سواحل زیبا دیدن کنید. اگر می‌خواهید از آرامش این جزیره لذت ببرید، بهتر است همین الآن بلیط هواپیمایتان را تهیه کنید چراکه در ماه جون(June) این جزیره مهمان خیل زیادی از گردشگران خواهد شد.

موناکو

سفر به موناکو می‌تواند بدل به یک سفر رویایی و لوکس شود. بهار به ویژه ماه‌های آخر آن یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شبه جزیره زیباست. موناکو در کنار دریای مدیترانه واقع شده و از این رو آب و هوایی دلنشین را در این کشور کوچک تجربه خواهید کرد. اگر مسافر موناکو هستید بهتر است از همین حالا به فکر رزور اتاقتان باشید در این فصل از سال هتل‌های لوکس و بی‌نظیری چون هتل هرمیتاژ(Hotel Hermitage) و هتل پاریس(Hotel de Paris) به سرعت پر می‌شوند. گفتنی است رستورانی منحصر به فرد در موناکو وجود دارد به نام السا، رستورانی که تمامی مواد غذایی آن به صورت ارگانیک تهیه می‌شود. در موناکو می‌توانید لوکس‌ترین ماشین‌ها را اجاره کنید و یک روز را به مانند گریس کلی(Grace Kelly)  شاهزاده‌ی موناکو سپری کنید.

سائو پائولو(São Paulo)؛ برزیل

سائوپائولو پایتخت صنعتی برزیل است، در حالیکه این کشور به سواحل و جنگل‌های بارانیش مشهور است، در سائو پائولو شما می‌توانید چهره‌ی هنری و مدرن برزیل را ببینید. آسمان‌خراش‌ها، رستوران‌های چند ستاره و استادیوم فوتبال این شهر از جاذبه‌های محبوب گردشگران است. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد سائوپائولو است فرصت بازدید از موزه‌ی هنر را از دست ندهید.

با هر سلیقه‌ای که دارید در این فصل از سال در سراسر جهان مقاصد متفاوتی برای سفر وجود دارد، آنچه در این میان مشترک است، هوای فرح‌بخشی است که به شما این امکان را می‌دهد که از لحظه لحظه‌ی سفرتان کمال استفاده را کرده و لذت ببرید. اگر می‌خواهید به یک گریز کوتاه بهاری بروید، هم اکنون یک بلیط هواپیما به مقصد یکی از این شهرها تهیه کنید و با روحیه‌ای متفاوت به کار و تلاش روزمره‌ی خود بازگردید.

  • مصطفی صفریان برمی
  • ۰
  • ۰

برای تابستان خود برنامه‌ای دارید؟ دلتان می‌خواهد به شهری سفر کنید که زیبایی و تاریخ را همراه کرده تا شگفتی‌های بی‌بدیلی را برایتان بسازد؟ دلتان می‌خواهد به شهر شهیرترین شخصیت‌های تاریخ چون شوپن و کوپرنیک سفر کرده و آثار به جای مانده از آنها را ببینید؟ شهری که هر خیابانش خود موزه‌ای زنده‌ است؟ اگر پاسخ شما مثبت است این تابستان باید یک بلیط هواپیما ورشو پایتخت لهستان تهیه کنید.

لهستان کشوری کوچک در قلب اروپاست که در مرزهای غربی با آلمان و جمهوری چک از شمال با دریای بالتیک و از شرق با اوکراین و بلاروس همسایه است. ریشه‌ی ‌نام این کشور به قومی برمی‌گردد که بیش از هزار سال پیش در آنجا می‌زیسته‌اند. سرزمین لهستان اقلیمی بسیار زیباست و ترکیب آن با ساختمان‌های پرقدمت که برگی از تاریخ اروپا را نشان می‌دهند، می‌تواند مقصدی محبوب برای همه باشد.

ورشو بزرگترین شهر لهستان و پرجمعیت‌ترین آن و پایتخت پرشکوه این کشور است. گفتنی است قدمت ورشو به قرن نهم میلادی بازمی‌گردد؛ این شهر ماجراهای تاریخی بسیاری را پشت سر گذاشته، گفتنی است در جریان جنگ‌های جهانی این شهر آسیب فراوان دید. در ادامه گشتی در این شهر زیبا خواهیم داشت.

شهر قدیمی(Old Town)

اینجا شاید بهترین نقطه برای شروع سفرتان باشد، این بخش قدیمی و تاریخی‌ترین بخش شهر است و دیدنی‌های بسیاری از ورشو را در خود جای داده‌است. در ورودی بخش قدیمی شهر قلعه‌ی اشرافی(Royal Castle) قرار گرفته‌است این بنا میتواند اطلاعات مفیدی درباره‌ی تاریخ بخش قدیمی شهر به شما بگوید چراکه اقامت‌گاه یکی از خاندان‌های مهم اشرافی اروپا بوده‌است. این قصر در جنگ جهانی دوم کاملا ویران شد امروز اما در جریان بازسازی بدل به موزه‌ای برای عموم گشته‌است.

در ادامه‌ی جست‌و‌‌جویتان در شهر قدیمی به سمت قلب آن، می‌توانید از دیدن معماری زیبای ساختمان‌ها و آثار هنرمندان لذت ببرید؛ در میدان اصلی شهر قدیمی، یک مجسمه به شکل پری دریایی قرار دارد که نماد شهر ورشو نیز گشته‌است، اینجا پر است از کافه‌ و رستوران‌هایی که می‌توانید در آنها و در زیر آفتاب یک روز بهاری و یا تابستانی از غرق شدن در تاریخ و هنر و لذت ببرید.

یکی دیگر از بناهای زیبا و دیدنی شهر قدیمی، کلیسای جامع سنت جان (St. Johns Cathedral) است، قدیمی‌ترین کلیسای لهستان که معماری منحصر به فرد نئوگوتیکش آن را در سراسر جهان مشهور کرده‌است. در مرز میان شهر قدیم و جدید شما می‌توانید از بقایای استحکاماتی که در جریان محاصره‌ی ورشو ساخته شده، دیدن کنید. وقتی به شهر قدیمی ورشو قدم می‌گذارید، چشم از هیچ کجا برندارید، کوچه پس کوچه‌های اینجا پر از زیبایی است. گرچه هنوز بر روی دیوارها اثر گلوله‌های جنگ جهانی به جا مانده و این کمی غم‌انگیز است.

موزه‌ی مقاومت ورشو(Warsaw Rising Museum)

اگر دوست‌دار وقایع تاریخی و درک بیشتر آنها هستید بدون شک باید از این موزه دیدن کنید، موزه‌ای که به مقاومت ورشو در سال 1944 اختصاص یافته است. این موزه گرچه از سال 2004 آغاز به کار کرده اما در همین مدت نه چندان زیاد بدل به یکی از دیدنی‌ترین نقاط شهر ورشو گشته‌است، وقتی قدم به این موزه می‌گذارید در لحظه در زمان سفر می‌کنید. اینجا عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد بسیاری از جنگ جهانی دوم پیش رویتان قرار می‌گیرد حتی فیلمی سه بعدی نیز از وضعیت ورشو پس از جنگ حهانی دوم به مخاطبان نشان داده‌می‌شود. همچنین در این موزه ماکتی از مسیر فاضلاب شهر که در دوران مقاومت به عنوان شبکه‌ی ارتباطی استفاده می‌شده، ساخته شده‌است. اگر قصد دیدن از این موزه را دارید، بدانید که دست کم به سه ساعت زمان احتیاج دارید تا در این تونل تاریخ سفر کنید.

موزه‌ی شوپن(THE FRYDERYK CHOPIN MUSEUM)

شما هم شیفته نوای والس‌های شوپن هستید؟ حتی اگر دوست‌دار موسیقی کلاسیک هم نباشید، نباید دیدن این موزه‌ی زیبا را از دست بدهید؛ چیدمان این موزه به گونه‌ای است که انگار با ورود به موزه به زندگی شوپن قدم گذاشته‌اید و مثل شاهدی خاموش وقایع زندگی او را دنبال می‌کنید. در ابتدای موزه با سال‌های اول زندگی شوپن، چگونگی آموزش او و ... آشنا میشوید، در طول موزه امضاها، دست نویس‌ها و سایر وسایل مربوط به او پیش چشمتان قرار خواهد گرفت و در انتها به تابوتی می‌رسید که نشانی از مرگ او بوده و به این ترتیب این نمایش به پایان می‌رسد.

پخش آثار او به همراه ویدیوهایی جذاب برای هر مخاطبی، چه دوست‌دار موسیقی کلاسیک و چه کسی که چندان طرفدار این سبک از موسیقی نباشد، جذاب است.

موزه‌ی علم کوپرنیک(COPERNICUS SCIENCE CENTER)

این مرکز علمی و یا در واقع موزه‌ی علم یکی از جاذبه‌های سرگرم کننده‌ی ورشوست، در این موزه که به نام ستاره‌شناس و ریاضیدان فقید لهستانی کوپرنیک نام‌گذاری شده، شما می‌توانید با تجهیزات و ابزارآلات موجود، بسیاری از قوانین علمی را خود بیازمایید، آنان که از این موزه بازدید کرده‌اند معتقدند این آزمایش‌ها و تجربیات برای آنها خاطرات خوش و سرگرم کننده‌ای برجای گذاشته است.

کاخ علم و فرهنگ(Place of Culture and science)

این کاخ هدیه‌ای است از طرف مردم شوروی که در سال 1955 تکمیل شد، این بلندترین ساختمان ورشو نیز هست که از همه جای شهر دیده می‌شود.

این ساختمان قلب فرهنگی ورشوست که سالن‌های تاتر و سینما و نیز سالن‌های اپرا و کنسرت در آن واقع شده‌است. از بالای این ساختمان شما می‌توانید منظره‌ای زیبا از شهر را دیده و عکس‌هایی به یادگار از  ورشو بگیرید.

غذاهای محلی فراموش نشود

لهستان سبک آشپزی مخصوص به خود را دارد در این شهر زیبا شما رستوران‌های خوب بسیاری را خواهید یافت که می‌توانید در آنها بهترین و با کیفیت‌ترین غذاها را میل کنید. اگر می‌ خواهید یک وعده‌ی تمام محلی داشته باشید بهتر است برای پیش غذا یک سوپ سبزیجات لهستانی را امتحان کرده و برای وعده‌ی اصلی، غذای معروف این کشور یعنی پیروگی را میل کنید، این غذا البته به روش‌های متفاوتی درست می‌شود اما مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی آن گوشت، پنیز و اسفناج است.

راستی یادتان باشد کهربای این شهر در کل جهان معروف است، پس اگر به این شهر سفر کردید و به این سنگ گرانبها علاقمندید، در خیابان‌های شهر قدیمی سرغ آن را از طراحان هنرمندان بگیرید.

چگونه به آنجا سفر کنم؟

بهترین راه سفر به ورشو خرید بلیط هواپیما و مسافرت به شکل هوایی است.

نیازمند ویزا هستم؟

با توجه به آنکه لهستان عضو اتحادیه اروپاست، شما برای سفر نیازمند اخذ ویزای شنگن هستید.

آیا ورشو امن است؟

مانند همه‌ی شهرهای شلوغ بهتر است حواستان به اموال شخصیتان باشد و از حمل مقادیر زیاد پل خودداری کنید اما در مجموع، ورشو شهری امن برای سفر است.

برای خرید بلیط هواپیما ورشو و رزرو پرواز خارجی بهترین پیشنهاد ما به شما نصب اپلیکیشن سفرستان می‌باشد. در اپلیکیشن خرید بلیط هواپیما سفرستان به صورت روزانه تخفیف‌های ویژه روی مسیرهای خارجی وجود دارد که شما می‌توانید با نصب و ثبت نام در این اپلیکیشن، از این امکانات ویژه و برخی ویژگی‌های دیگر بهره‌مند شوید.

  • مصطفی صفریان برمی