مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


منبع:New Republic

تابستان در راه است، آیا شما هم قصد سفر دارید؟ در تدارک خرید بلیط هواپیما و رزرو هتلتان هستید؟ اگر قرار است این تعطیلات را همراه با نوزادتان سپری کنید، مقاله‌ی زیر را بخوانید،  الیزابت اومن جرج(Elizabeth Oomen George) چند توصیه طلایی دارد تا بتواند تعطیلات شما را رویایی کند. نوزادان به نسبت افراد دیگر حساس‌تر بوده و تامین راحتی و آسایش آنها در سفر نیازمند نوع خاصی از توجه و رسیدگی است، پیش از سفر همواره باید بسیاری از نکات را مورد توجه قرار داد و برای آنها برنامه‌ریزی کرد، اهمیت این موضوع در رابطه با نوزادان دو چندان شده و نیازمند توجه و دقت بیشتری است.

پس از مدت زمانیکه به سبب مراقبت و نگهداری از نوزادم از هرکاری دوری می‌کردم، داشتم می‌مردم که کفش‌های سفرم را بپوشم و راهی شوم. پس از آنکه دکتر تمامی تاییدات لازم را به ما داد، من برای سفر با فرزند نوزادم هم می‌ترسیدم و هم هیجان داشتم، اما علی رغم همه‌ی تردیدها ما سرانجام راهی سفر شدیم و چه خوشحالم که این کار را کردیم چراکه فهمیدم چیزی برای ترسیدن وجود ندارد! اگر شما هم برای خانواده‌ی خود بلیط هواپیما گرفته و قصد دارید فرزند نوزادتان را نیز به همراه ببرید، این توصیه‌ها را به کار ببندید، آنها به شما کمک خواهند کرد تا سفری بی‌دغدغه و به دور از بحران را داشته‌باشید.

راحت لباس بپوشید

وقتی با نوزادتان سفر می‌کنید، راحت لباش پوشیدن اهمیت بیشتری از شیک پوشی دارد، در واقع شما دارید با یک کیف بزرگ وسایل و یک همسفر بسیار کوچک به سفر می‌روید، پس راحتی را در اولویت بگذارید. هوای داخل کابین به طور معمول به خاطر کار سیستم‌های خنک کننده و تصفیه هوا، کمی سرد است، پس بهتر است از چند دست لباس سبک و نازک استفاده کرده و به صورت لایه لایه آنها را بپوشید از پوشیدن کفش پاشنه بلند نیز پرهیز کنید. شلوار، جوراب، بلوزهای دکمه‌دار، لباس‌هایی است که شما و کودکتان را گرم نگه می‌دارد.

نکته: برای گرم نگه‌داشتن بیشتر کودک در صورت لزوم و همچنین ایجاد یک حریم خصوصی، حتما یک شال یا ژاکت همراه داشته‌باشید. راحتی شما یعنی راحتی فرزندتان پس لباسی بپوشید که با آن راحت هستید.

هوشمندانه بسته‌بندی کنید

وقتی صحبت از کودکان به میان می‌آید، بسته‌های خوب پوشک، بهترین دوست شما خواهند بود! با توجه به طول مدت سفر، بهتر است چند بسته پوشک اضافه، دستمال مرطوب مخصوص کودک، اسباب بازی، چند دست لباس اضافه، غذای کودک، آب، داروهای ضروری را به همراه داشته و همه‌ی آنها را در یک کیف جادار و راحت قرار دهید تا همیشه به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید.

نکته: برای آنکه کودکان را بیشتر سرگرم کنید، یک اسباب بازی جدید بخرید؛ به خاطر داشته باشید، یک کودک تمیز و سیر و خوشحال به معنی یک سفر خوب و شادمان است. کیف کودکتان را با توجه به طول سفر ببندید، برداشتن وسایل اضافه ضرر ندارد که هیچ، مفید هم هست.

مدارک مهم را دم دست بگذارید

یکی از مدارکی که همیشه باید دم دست باشد تا در صورت لزوم آن را در فرودگاه مبدا و مقصد نشان دهید، گواهی تولد فرزند و مدارک شناسایی اوست، این مدارک سن دقیق فرزندتان را نشان داده و ثابت می‌کند که شما مادر و پدر او هستید، پس این مدارک را در کنار پاسپورت خود و بلیط‌هایتان قرار دهید.

مدارک پزشکی کودکتان یکی دیگر از چیزهایی است که باید همراه داشته باشید. اگر فرزند شما هم مثل من زود به دنیا آمده، باید به دقت حواستان به دارو، مقدار آنها و مشکلات احتمالی باشد. وقتی من تمام داروهای فرزندم را با اندازه‌ی دقیق آنها بر روی یک تکه کاغذ بنویسم در صورت بروز بیماری، مشکل او زودتر حل شده و سریع‌تر درمان می‌شود.

نکته: اگر فرزند شما به صورت مدوام دارویی را مصرف می‌کند، به اندازه‌ی کافی و حتی کمی بیشتر دارو به همراه داشته‌باشید. اینکه فرزندتان بیمار شود مشکل‌ساز نیست، اینکه برای این موقعیت آماده نباشید دردسرساز خواهد شد.

پیش از همه در فرودگاه حاضر شوید

بسیاری از خطوط هواپیمایی وقتی با نوزادتان سفر می‌کنید اجازه نمی‌دهند که به صورت آنلاین چک- این(Check ins) کنید؛ در هر صورت بلیط هواپیمایتان برای هر ساعتی که باشد بهتر است چند ساعت زودتر از موعد در فرودگاه حاضر شوید و با خیال راحت چک-این کنید. همچنین برای سوار شدن به هواپیما نیز سعی کنید زودتر از مسافران دیگر اقدام کنید، به ویژه اگر تعداد ساک‌های دستیتان زیاد است، به این ترتیب فرصت کافی خواهید داشت تا آنها را جا دهید.

نکته: نکته‌ی دیگر در رابطه با بلیط هواپیما و چک- این، انتخاب ساعت مناسب و صندلی مناسب است، ساعتی که خیلی در الگوی خواب نوزادتان تداخل ایجاد نکند و یک صندلی که فضای کافی برای نشستن را برای شما فراهم کند. صندلی کنار دیوار و پنجره هنگام سفر با کودکان گزینه‌ی مناسب‌تری است.

هنگام تغییر فشار حواس نوزادتان را پرت کنید

قطار برای نوزادان وسیله‌ای نرم و راحت است اما تغییر فشار کابین هنگام صعود و فرود هواپیما به راحتی می‌تواند سفرتان را به کابوس بدل کند. این احساس ناراحتی و تغییر برای کودکان ترسناک و ناخوشایند است چراکه نمی‌دانند این درد چیست و به علاوه نمی‌توانند آن را کنترل کنند. راه حل این مشکل غذا دادن به کودک است، شیر خوردن درد و فشار در گوش او را کاهش داده و همچنین حواسش را از صداهای بلند اطراف پرت می‌کند.

نکته: برای حفظ ایمنی، کمی قبل از صعود یا فرود به کودک غذا دهید.

به فرزندتان راحت بگیرید

شاید متعهد ماندن به برنامه‌ی روزانه در خانه عملی باشید، اما این کار در تعطیلات چندان ممکن به نظر نمی‌آید به علاوه سخت‌گیری بیش از حد می‌تواند استرس‌زا نیز شود؛ در تعطیلات کودک شما ساعت بیشتری گرسنه خواهد ماند، کمتر چرت خواهد زد و همچنین شرایط جدید بسیاری را تجربه خواهد کرد، پس بهترین کار این است که از غریزه کودکتان پیروی کنید، وقتی احساس نیاز کرد به او غذا دهید و هر وقت خسته بود اجازه دهید چرتی بزند و اینگونه همه در تعطیلات خوشحال و راضی خواهند بود.

نکته: انعطاف پذیری در سفر خوب است اما برنامه‌ی تعیین شده برای کودکتان را به طور کلی زیر و رو نکنید، این کار فرزند شما را گیج می‌کند.

به خود استراحت دهید تا مشکلات را دور نگه دارید

همه‌ی هدف سفر استراحت و تفریح  و سپری کردن اوقات خوش با خانواده است؛ برای همین پیش از سفر و نیز در طول آن به اندازه‌ی کافی استراحت کنید. استراحت و خواب کافی تحمل شما را برای شرایط ناخوشایندی چون تاخیر در پرواز، تعویض صندلی و یا بیماری کودکان بیشتر می‌کند. همچنین مکان‌ و اتاق جدید می‌تواند برنامه‌ی خواب نوزادتان را در هم بریزد، پس از استراحت و خواب کافی او پیش از سفر مطمئن شوید.

نکته: یک اسباب بازی و یا پتوی آشنا و محبوب نوزادتان را با خود ببرید، این وسایل آشنا به نوزاد شما کمک می‌کند تا با تغییرات جدید راحت‌تر کنار بیاید.

علی رغم همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها باز هم ممکن است سفرتان با اوقات تلخی، جیغ‌های بلند و چشم غره‌ی همسفرانتان همراه شود. مهم این است که بدانید زندگی و کودکان هر دو پیش بینی ناپذیرند، پس هرچقدر هم که تلاش کنید باز ممکن است نتوانید همه چیز را کنترل کنید. بهترین کار این است که خود را برای شگفتی‌ها و اتفاقات غیرقابل پیش بینی آماده کرده، آرام و خونسرد بوده و هنگام بروز مشکلات به خود یادآوری کنید، این نیز زود بگذرد.

 

 برای خواندن مطالب بیشتر به سفرستان سر بزنید!

  • مصطفی صفریان برمی
  • ۰
  • ۰

 

این روزها سفر با هواپیما بیش از هر زمان دیگر محبوب و رایج و در بسیاری از موارد به صرفه‌تر شده‌است. فرودگاه‌ها در سراسر جهان روز به روز پذیرای مسافران بیشتری هستند. هواپیمایی‌ها نیز در راستای تامین آسودگی بیشتر، روز به روز برتمهیدات و امکانات خود می‌افزایند، یکی از موارد مهم، تامین سلامتی مسافران است از این رو بسیاری از خطوط شرایطی را اعلام می‌کنند و به برخی ازمسافران که شرایط جسمانی خاص دارند نسبت به سفرهای هوایی هشدارهای لازم را می‌دهند.

به طور مثال، خطوط پروازی توصیه می‌کنند افرادی که فرزند نوزادشان چند روزه است، بهتر است با هواپیما او را جا به جا نکنند. همچنین در شرایطی که افراد به تازگی در محدوده‌ی قلب و یا قفسه‌ی سینه‌ عمل جراحی داشته‌اند نیز پیش از سفر هوایی با پزشک خود مشورت کنند.

از سوی دیگر برخی مشکلات هستند که به طور معمولا برای افراد در طول پرواز پیش می‌آید. درد و گرفتی پا در پروازهای طولانی در اثر نشستن و خم کردن بیش از اندازه‌ی پاها، جت لگ شدن، احساس تهوع و هواپیما زدگی و ... از ناراحتی‌ها و بیماری‌هایی است که ممکن است به آنها دچار شوید به ویژه اگر بلیط هواپیمای شما به مقصدی باشید که مجبور شوید چند ساعت متوالی بر روی صندلیتان بنشینید، اما همه‌ی این ناراحتی‌ها چاره‌ای دارد.

ترومبوز  سیاهرگی عمقی(DTV)

وضعیتی که در آن یک لخته و یا ترومبوز در یک ورید عمقی در پا تشکیل شده و سبب درد و تورم در آن می‌شود گرچه لخته‌های کوچک‌تر ممکن است نشانه‌ای نداشته‌باشد. این سندروم بر اثر دلایل مختلفی می‌تواند ایجاد شود که بی تحرکی می‌تواند یکی از آنها باشد. اما چرا باید آن را جدی گرفت؟ دلیل این امر آن است که این لخته‌ها می‌تواند در بدترین حالت منجر به آمبولی ریه شود که خطراتی جدی را ایجاد خواهد کرد.

نشستن‌های طولانی مدت بر روی صندلی در طول پرواز و خم نگه داشتن آنها می‌تواند سبب ایجاد این لخته‌ها شود، ساعات پرواز هرچه طولانی‌تر و عدم تحرک هرچه بیشتر شود، خطر تشکیل لخته نیز بیشتر و بیشتر می‌شود. دی هایدریت شدن، یا عدم آب رسانی کافی نیز احتمال تشکیل لخته را افزایش می‌دهد.

به منظور جلوگیری از ایجاد لخته چند کار کوچک می‌تواند به شما کمک کند. در طول پرواز حتی اگر احساس تشنگی نیز نداشتید، به طور متناوب آب، چای آبمیوه و ... بنوشید تا به میزان لازم به بدنتان  آب رسانی کنید. از پوشیدن لباس‌های تنگ و ناراحت خودداری کنید. در صورت امکان در راهروی کابین قدم بزنید و به علاوه پاهای خود را هر چند وقت یک بار با نرمش‌های ساده تکان دهید و خوابیدن طولانی را به چرت‌های کوتاه‌تر تقسیم کنید تا برای مدت طولانی بی تحرک نمانید.

اگر به تازگی عمل جراحی و یا مشکلات عروقی داشتید برای توصیه‌های بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

جت لگ(Jet Lag)

اگر بلیط هواپیمای شما به مقصدی باشد که با مبدا شما اختلاف زمانی زیادی دارد، این امر بر ساعت فیزیولوژیکی شما اثر گذشته و دچار حالتی می‌شوید که به آن سردرگمی زمانی  و یا جت لگ می‌گویند، این سردرگمی بر برنامه‌ی غذایی و خواب شما اثر گذاشته و می‌تواند سبب خستگی در شما گردد.

پیشتر که مردم با کشتی سفر می‌کردند به طول انجامیدن سفر به مسافران فرصت می‌داد تا ساعت بیولوژیکی بدنشان تنظیم شود. اما سفر با جت‌های پر سرعت در کمترین زمان شما را به مقصد می‌رساند و همین امر می‌تواند موجب اختلال شود. جالب است بدانید وقتی به سمت غرب پرواز می‌کنید راحت‌تر از زمانی خواهید بود که مقصد شما در شرق قرار داشته باشد.

جت لگ امری است که در پروازهای طولانی گریزی از آن نیست، اما راهکارهایی وجود دارد که با انجام آنها می‌توانید کمی شرایط را برای خود بهتر کنید. توجه داشته که روز بعد از پروازهای طولانی شما معمولا خسته خواهید بود، در سفرهای تفریحی، این امر چندان برایتان سخت نخواهد بود اما اگر روز پس از سفر باید به برنامه‌ی معمول زندگیتان باز گردید، خستگی ممکن است تمرکز و توان شما را کاهش دهد، به همین دلیل هنگام خرید بلیط هواپیما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که بتوانید پیش از شروع کار یک روز را به استراحت اختصاص دهید. از خسته کردن خود پیش از پرواز پرهیز و سعی کنید استراحت و خواب کافی و معمولتان را داشته‌باشید، تمام شرایط برای داشتن پروازی راحت را در نظر بگیرید، آب کافی بنوشید و به تغذیه‌ی خود در طول پرواز نیز اهمیت بدهید.

هواپیمازدگی

عامل ایجاد این حالت  حساس شدن گوش میانی و ایجاد ناهماهنگی ناشی از اختلاف ارتفاع است که سبب تهوع و سرگیجه در فرد می‌شود. درواقع به علت تغییر ناگهانی ارتفاع در حالیکه چشم حالتی ثابت را دیده و پیام حالت ایستا را به مغز می‌دهد، گوش میانی و داخلی متوجه تغییر ارتفاع شده و همین ناهماهنگی مشکل ساز می‌شود که به ویژه افرادی که گوشی میانی حساسی دارند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شکلات و یا آبنبات‌هایی که پیش از پرواز می‌دهند نیز برای پیش‌گیری از ایجاد چنین وضعیتی است، چراکه عمل جویدن، بلعیدن و خمیازه کشیدن می‌تواند در پیشگیری از بروز پرواززدگی موثر واقع شود، در واقع این فعالیت‌ها موجب یکسانی فشار هوای داخلی بدن با هوایی بیرونی می‌شود.

انتخب صندلی نیز می‌تواند به شما کمک کند، پس از خرید بلیط هواپیما در صورتیکه تجربه‌ی هواپیما زدگی داشتید، بهتری است صندلی کنار پنجره، نزدیک بال و یا جلوی هواپیما را انتخاب کنید، در این مکان‌ها تکان‌ها کمتر است و به همین دلیل مشکلات کمتری برای شما ایجاد می‌شود.

تغذیه نیز بسیار مهم است، چه پیش از پرواز و چه در طول پرواز از خوردن غذاهای سنگین و حجیم خودداری کنید، چراکه می‌تواند در صورت بروز حالت تهوع، آن را تشدید کنید، همچنین از خواندن طولانی مدت کتاب یا خیره ماندن به صفحه نمایش تبلت، موبایل و ... خودداری کنید. اگر این حالت شما را اذیت می‌کند برای درمان‌های دارویی می‌توانید پیش از سفر با پزشک خود مشورت کنید.

با توجه به محبوب بودن روش حمل و نقل هوایی، همگام با پیشرفت‌های تکنولژیک در عرصه‌ی این صنعت، شاهد تسهیلات بیشتر و بیشتری نیز هستیم و از سوی دیگر متخصصان در زمینه‌های دیگر راهکارها و درمان‌هایی را برای رفع مشکلات ناشی از پروازهای طولانی کشف و ارائه می‌کنند تا پرواز برای مسافران بدل به تجربه‌ای آسان و فرح‌بخش شود، در این میان عادت‌های رفتاری و غذایی افراد نیز سهم به سزایی در داشتن پروازی آرام دارد و از همه‌ی این نکات مهمتر داشتن ذهنی آرام، خونسردی و آماده‌ کردن خود برای شرایط متفاوت با همیشه است که می‌تواند رویارویی و حل آنها را برایتان آسان‌تر کند؛ به هرحال اگر هواپیماها نبودند، شاید شرایط بسیاری از فعالیت‌ها و سفرها برای ما هرگز میسر نمی‌شدند. یک توصیه دیگر کارآمد هم وجود دارد، اگر پرواز شما طولانی است شاید بهترین راه برای داشتن پرواز آرام این باشد که به خود یک جایزه بدهید و یک بلیط هواپیمای کلاس اقتصادی و یا فرست کلاس برای خود تهیه کنید!

 

  • مصطفی صفریان برمی
  • ۰
  • ۰

منبع: Travel and Leisure

فرست کلاس، کلاسی از پرواز است که در آن خدماتی بسیار متفاوت برای داشتن سفری راحت‌تر ارائه می‌شود، این خدمات از تفاوت در نوع صندلی‌ها تا امکانات پذیرایی و رفاهی متغیر است؛ گاه چنان آسایشی را از استراحت بر روی تخت‌های این پروازها احساس می‌کنید که گویی در هتلی اقامت کرده‌اید با این تفاوت که این هتل در آسمان در حال پرواز است. این ویژگی‌ها‌ی متمایز به ویژه خود را در پروازهای طولانی نشان می‌دهند، بدون شک اگر بلیط هواپیمای شما به مقصدی است که برای رسیدن به آن باید چندین و چند ساعت در هواپیما باشید، فرست کلاس و نیز کلاس تجاری در داشتن سفری راحت‌تر تاثیر به سزایی دارد.

خطوط هوایی برای ارائه‌ی خدماتی متفاوت و جذاب‌تر به منظر جذب مشتری با یکدیگر به طور دائم در حال رقابتند، در ادامه برخی از خدمات خاص و جالب توجه این پروازها را برایتان بازگو می‌کنیم، شاید شما هم وسوسه شدید تا برای سفر بعدی، یک بلیط هواپیمای فرست کلاس تهیه کنید!

مثل خانه

ایرباس A350 فین ایر(Finnair) که بین هلسینکی، پکن، بانکوک و هنگ کنگ در پرواز است در بخش فرست کلاس و کلاس تجاری(Business Class) چنان طراحی منحصر به فرد و راحتی را ارائه کرده که شما احساس می‌کنید در خانه یا هتلی زیبا نشسته‌اید. قاشق، چنگال، کارد و سایر لوازم آشپزخانه‌ای پرواز، محصول یکی از بزرگترین و معروف‌ترین شرکت‌های طراحی لوازم خانگی فنلاند، ماریمکو(Marimekko) است. یکی دیگر از مشخصات منحصر به فرد این پرواز سیستم نورپردازی داخلی است که هر مسافر امکان تنظیم آن را به صورت جداگانه برای صندلی خود دارد. این نورها با توجه به فصل، زمان و مقصد تغییر می‌کند، همچنین مسافر می‌تواند از میان میلیون‌ها رنگ، نور مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و از آن لذت ببرد، گفتنی است یکی از نورهایی که مسافران می‌توانند برای روشن کردن فضای خود از آن استفاده کنند، الهام گرفته از شفق قطبی است! این نورها بدون شک بر تغییر حالات و بهبود آن در مسافران اثر به سزایی دارد.

طراحان به فکر هوای تازه نیز بوده‌اند، هر دو تا سه دقیقه، سیستم هواساز موجود در کابین، هوا را تصفیه کرده و مسافران به طور مداوم هوایی تازه را تنفس می‌کنند که این امر نیز به رفع خستگی در آنها کمک می‌کند. اگر شما از آن دسته افراد دمدمی مزاجی هستید که چند دقیقه احساس گرما کرده و چند دقیقه بعد سردتان می‌شود، بلیط هواپیمای فرست کلاس فین ایر را تهیه کنید چراکه در این پرواز هر مسافر به طور اختصاصی می‌تواند دمای محیط اطراف خود را تنظیم کند.

همه‌ی صندلی‌ها در کنار راهرو

پرواز ای ان ای ژاپن(ANA) اولین پرواز ژاپن بود که طراحی صندلی‌ها در بخش فرست کلاس خود را به گونه‌ای انجام داد که تمام صندلی‌ها در کنار راهرو(Aisel) قرار داشته باشد تا به این ترتیب در پروازهای طولانی مسافران  مشکلی برای رفت و آمد و راه رفتن نداشته باشند. هر صندلی به یک صفحه نمایش 17 اینچی دسترسی دارد که امکان نمایش بیش از 300 برنامه از فیلم تا موسیقی و بازی را در طول پرواز برایتان فراهم می‌کند، همچنین یک هدفون اختصاصی به هر مسافران داده می‌شود که از شنیده شدن سر و صدای اطراف جلوگیری می‌کند.

این همه‌ی ماجرا نیست، غذاهای این بخش از هواپیما توسط بهترین سرآشپزان تهیه شده و منویی هماهنگ با خوراکی‌های هر فصل از سال در اختیار آنها قرار می‌گیرد، با صندلی راحت، غذای عالی و تعداد بسیاری فیلم شما پروازی راحت‌تر از همیشه را تجربه خواهید کرد.

هتلی در آسمان

وقتی بلیط هوایپمای امارات را برای بخش فرست کلاس تهیه می‌کنید، در واقع به مانند این است که کلید یک سوئیت در هتلی لوکس را گرفته‌اید. به محض ورود به هواپیما به سمت صندلی خود راهنمایی می‌شوید، اما این یک صندلی معمولی نیست، بلکه سوئیتی است که با بستن در آن، اتاقی کوچک به طور اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد، تخت، میز،آینه و یک یخچال کوچک، امکانات این سوئیت هوایی است که در هواپیماهای A380 , A340-500  و بیشتر بوئینگ‌های 777 قرار دارد. کار به اینجا ختم نمی‌شود، پس از استقرار در سوئیتتان برای رفع بیشتر خستگی می‌توانید از اسپا و دوشی که در بخش فرست کلاس تعبیه شده نیز استفاده کنید! باورنکردنی است اما اینجا همه چیز برای آسایش و راحتی فراهم شده‌است.

خدمات ویژه همچنان ادامه دارد، هواپیمایی امارات، در بیش از 70 شهر برای مسافرانی که بلیط هواپیمای فرست کلاس تهیه کرده‌اند، اتومبیلی اختصاصی را در اختیار قرار می‌دهد.

مهمان‌نوازی به سبک فیجی

اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد فیجی است، توصیه می‌کنیم با پرواز فیجی ایرویز(Fiji Airways) رهسپار آنجا شوید، پرواز فیجی تمام تلاش خود را می‌کند تا مسافرانش به ویژه در بخش فرست کلاس و کلاس را تجاری را پیش از رسیدن به مقصد با فرهنگ فیجی آنجا آشنا کند، سرآشپز بین المللی لانس سیتو(Lance Seeto) بهترین غذاها و خوراک‌های فیجی، چینی و انگلیسی را برای مسافران آماده می‌کند تا آنها غذاهایی را مزه کنند که طعمش را هیچگاه از یاد نبرند.

مهمان‌نوازی و رفتار دوستانه‌ی خدمه‌ی پرواز یکی از بهترین تجربه‌ها را برای مسافران فراهم می‌کند و آنها پیش از رسیدن به فیجی عاشق این کشور می‌شوند.

آرام بخواب!

اگر خوابیدن در هواپیما تا کنون برایتان دشوار بوده، با پرواز کانتاس(Qantas) استرالیا تمامی آن خاطرات بد را از یاد خواهید برد. کانتاس به مسافران فرست کلاس خود یک بسته‌ی کامل حاوی یک پیژامه نخی و راحت، یک جفت دمپایی، یک چشم بند و کیفی از تمامی لوازم بهداشتی لازم را  می‌دهد.، تخت‌های فرست کلاس بسیار راحت و استاندارد بوده و می‌تواند خوابی راحت را برای شما فراهم کند. همچنین در هنگام وعده‌های غذایی از شما با تنوعی چشم‌گیر پذیرایی کرده و می‌توانید پیش از سفارش، غذا‌ها را مزه کرده و سپس انتخاب کنید. یک ماشین اختصاصی نیز برای رساندن شما به فرودگاه و هتل نیز در مقصد و مبدا در اختیارتان قرار می‌گیرد.

صف طولانی چک این و خروج را که دیده‌اید؟ اگر بلیط هواپیمای شما فرست کلاس باشد دیگر در صف‌های طولانی هم معطل نخواهید شد، به نظر می‌رسد کانتاس کاری کرده تا پروازهای طولانی نه تنها آسان شود بلکه دوست داشتنی هم گردد.

رستورانی بر بلندای آسمان

اگر به آشپزی فرانسوی علاقه‌مندید، می‌توانید یک بلیط هواپیمای فرست کلاس یا کلاس تجاری خط هوایی فرانسه(Air France) را تهیه کنید و از غذاهایی که توسط سرآشپز بین‌المللی دانیل بولود(Daniel Boulud) پخته می‌شود لذت ببرید، وعده‌های غذایی آنجا یک ضیافت تمام عیار است. خوراک‌هایی از بهترین مواد غذایی توسط بهترین سرآشپز!

پس از صرف یک غذای لذیذ هیچ چیز به اندازه‌ی یک خواب خوب نمی‌چسبد، صندلی‌های تخت خواب شوی راحتی در پرواز فراهم شده که می‌توانید بر روی آنها استراحت کنید.

خدمات و امکانات رفاهی در بخش تجاری و فرست کلاس هواپیماها آنقدر متنوع و جالب توجه شده‌است که بیش از هر زمان دیگری مسافران را برای خرید وسوسه می‌کند، در پروازهای طولانی که مجبورید ساعت‌ها در هواپیما باشید، ارزشش را دارد که کمی هزینه کرده و یک بلیط هواپیمای فرست کلاس و یا کلاس تجاری تهیه کنید، دسته کم به این ترتیب خستگی ناشی از سفر موجب نمی‌شود که یک روز از سفرتان را به هدر رود!

برای دیدن عکس‌های زیبا به سایت سفرستان مراجعه کنید.

  • مصطفی صفریان برمی