مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

این روزها گرم‌ترین هوا را تجربه می‌کنیم، فعالیت در این گرمای شدید می‌تواند ما را با مخاطراتی همچون گرمازدگی، کاهش آب بدن و خستگی شدید رو به رو کند، این اتفاق در هر کجا و هر لحظه‌ای می‌تواند بیافتد اما در سفر از آنجا که فعالیت‌های بدنی ما افزایش یافته و ساعات بیشتری را در آفتاب سپری می‌کنیم این مشکلات با احتمال بیشتری ممکن است برای ما رخ دهد. محافظت از بدن در برابر گرما کار دشواری نیست با چند راهکار ساده می‌توان با آسودگی به سفر رفته و اوقات خوشی را با همسفرانمان سپری کنیم. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصدی گرمسیر است این توصیه‌ها را حتما خوانده و به کار برید.

چه چیزهایی با خود ببریم؟

دستمال سر، کلاه، عینک آفتابی، کرم‌های ضد آفتاب

وقتی قرار است در گرمای شدید یک روز، ساعاتی را پیاده روی کنید بی‌تردید باید از خود در برابر تابش نور آفتاب محافظت کنید؛ کلاه و دستمال سر از آن وسایلی است که باید در هر سفری حتما به همراه داشته باشید. بسیاری از برندهای لباس که در زمینه‌ی لباس‌های سفری تخصص دارند از تکنولوژی‌های روز دنیا برای محافظت بیشتر استفاده می‌کنند، برخی از این دستمال سر‌ها از شما در برابر تابش اشعه‌ی UV محافظت می‌کنند. با استفاده از این دستمال‌ها شما می‌توانید گردن و پیشانی خود را بپوشانید.

کلاه‌های لبه‌دار از ضروری‌ترین وسایلی است که در هر سفری باید به همراه داشته باشید. عینک آفتابی امری است ضروری به ویژه اگر در شهری ساحلی هتل رزرو کرده‌اید ؛ انعکاس نور خورشید بر روی آب دریا و سواحل روشن بیشتر از مواقع عادی چشم شما را آزرده می‌کند. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به ویژه برای محافظت از پوست صورتتان را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

در انتخاب لباس‌ها دقت کنید

راحتی و خنکی باید اولویت شما برای انتخاب لباس باشد، بسیاری از افراد خوش پوش ممکن است فکر کنند، اگر تنها راحتی و خنکی را مدنظر قرار دهند، آنها را از خوش پوشی دور می‌کند اما این قول صحیح نیست، بسیاری از برندهای لباس محصولات زیبا و شیکی مخصوص تابستان و ماه‌های گرم تهیه می‌کنند.

مهم این است که لباس‌هایی را انتخاب کنید که درصد بیشتر آن از نخ تهیه شده، این لباس‌ها اجازه می‌دهد هوا جریان یافته و بدن شما خنک شود، همچنین بهتر است به جای استفاده از لباس‌های جین، کتون را جایگزین کنید.

برخی از برندهای متخصص در زمینه‌ی تولید وسایل کمپ، لباس‌هایی با تکنولوژی‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند که از پوست شما در برابر اشعه‌ی آفتاب محافظت می‌کند، جالب است بدانید حتی برخی از این لباس‌ها توسط انجمن‌هایی که در رابطه با پیشگیری و درمان سرطان پوست فعالیت می‌کنند، برای فعالیت و حضور طولانی مدت در آفتاب توصیه می‌شوند. بافت‌های ظریف الیاف خاص این لباس‌ها به عبور جریان هوا کمک می‌کند.

کفش لباس دیگری است که باید برای سفر در تابستان به آن دقت کنید، بهترین کار این است دو جفت کفش همراه خود داشته باشید، یک جفت صندل یا کفش‌های سبک  خنک برای پیاده‌روی‌های سبک در ساحل و ... و یک کفش ورزشی یا کتانی مناسب برای پیاده‌روی‌های طولانی‌تر، برای استفاده از این کفش‌ها به شما توصیه می‌کنیم حتما از جوراب نخی و سبک استفاده کنید، برخی جوراب‌های مخصوص دویدن وجود دارد که بسیار سبک بوده و با توجه به الیاف خاص موجود، پای شما را خشک‌تر نگه می‌دارد.

در مقصد چه کارهایی انجام دهیم؟

نوشیدن کافی آب بهترین پیشگیری و درمان گرمازدگی است. در طول سفر بهتر است یک بطری آب به همراه داشته و مرتب و آرام آرام از آن بنوشید، خوردن آب را به زمانی که تشنه‌اید واگذار نکنید، ممکن است بدن شما به آب نیاز داشته باشد اما شما احساس تشنگی نکنید، مطمئن‌ترین روش این است که یک قمقمه در کیفتان بگذارید به ویژه در مقاصدی که از سلامت آب شیرهایی که در طول مسیرتان به آن برمی‌خورید، مطمئن نیستید، می‌توانید قمقمه را در هتل، رستوران و مکان‌های مطمئن پر کنید. آب‌میوه، چای و قهوه نیز به شما برای تامین آب کمک می‌کند.

برخی می‌گویند نوشیدن آب را فراموش می‌کنند اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، تکنولوژی به کمکتان آمده است، شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را بر روی گوشی‌های هوشمندتان نصب کنید تا به بع فواصل زمانی لازم به شما هشدار دهد.

در فصل گرما باید به آنچه می‌خورید نیز دقت کنید. بهتر است سراغ غذاهایی بروید که حاوی میزان زیادی آب باشد، خوراک‌هایی مثل سبزیجات، خیار و ...  و درمقابل بهتر است از غذاهای سنگین و سرخ کردنی پرهیز کنید. غذاهای چرب به ویژه در فصل گرما، هم خطر فاسد شدن و ماندگی بیشتری دارند و هم در شما احساس سنگینی ایجاد می‌کند.

اگر بلیط هواپیمای شما به شهری ساحلی است، حواستان به ساعاتی که در ساحل می‌مانید باشد، بهتر است زمان خود را محدود کنید و یا گاه گاه کمی در سایه استراحت کنید. اگر برای گردش در شهر و بازدید از دیدنی‌ها می‌روید سعی کنید گاهی در کافه و مغازه‌هایی که سیستم خنک کننده دارند، استراحت کنید. دستمال سر را به خاطر دارید؟ در سفر و در پیاده‌روی‌های طولانی این وسیله یک کاربرد دیگر نیز دارد، شما نیاز دارید که پوستتان را خنک نگه دارید، این دستمال سر را می‌توانید خیس کرده و به وسیله‌ی آن  پوست سر و پیشانی خود را خنک کنید.

یکی دیگر از کارهای لازم  و مفید پاشیدن قطرات آب بر روی پوست است، شاید شما هم متوجه شده باشید که بسیاری از رستوران‌های فضای باز با آبپاش‌های مخصوصی قطرات ریز آب را به اطراف می‌پاشند، این کار معجزه آساست.

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید؟ دقت کنید تا سیستم خنک کننده‌ی آنها درست کار کند، اگر اینگونه نبود سلامتی شما ارزش آن را دارد تا صبر کرده و با مترو یا اتوبوس بعدی بروید، همچنین اگر خودرو اجاره می‌کنید از کار کردن سیستم خنک کننده مطمئن شوید. این دقت را برای انتخاب محل اقامت خود نیز داشته باشید، حتما پیش از رزرو هتل از وضعیت سیستم‌های خنک کننده اطمینان حاصل کنید.

در سفر به ویژه در مقصدهایی که می‌دانید قرار است از مکان‌های مختلفی دیدن کنید، از پیش برنامه‌ریزی کنید، فهرست مکان‌ها را تهیه کنید و با بررسی نقشه مکان‌ها را بر اساس مسافت دسته بندی کنید. همچنین ببینید، ساعات کار آنها چگونه است و در صورت امکان از بازدید در زمان‌هایی آفتاب در اوج تابش است پرهیز کنید.

در رابطه با گرما زدگی و علایم آن مطالعه کنید و در صورت مشاهده حتما از متخصصان و مراکز درمانی کمک بخواهید به ویژه اگر تنها سفر می‌کنید، پیش از کاهش سطح هشیاری و مشکلات شدیدتر به مرکزی درمانی مراجعه کنید.

آخرین توصیه این است که انعطاف پذیر باشید، سفر برای لذت بردن است، یکی از جذابیت‌های آن همین پیش بینی ناپذیر بودن است، پس بهتر است قتی سفر خود را آغاز کرده‌اید، سعی کنید تا از لحظه‌های سفرتان بهره ببرید، هر مشکلی با کمی برنامه‌ریزی و خوش بینی قابل حل است، سفر به سلامت!

  • مصطفی صفریان برمی