مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

  • ۰
  • ۰

شکلات دوستان بخوانند!


شکلات، یکی از محبوب‌ترین خوارکی‌های جهان است که سن نمی‌شناسد، از کودک تا بزرگسال، به آن علاقه‌مندند و با دیدن مغازه‌ی شکلات فروشی هیجان‌زده می‌شوند، اگر بلیط هواپیمای شما به یک مقصد بین المللی است، حتما متوجه شده‌اید که شکلات‌فروشی‌ها یکی از شلوغ‌ترین فروشگاه‌های فرودگاه‌هاست چراکه این خوراکی محبوب، یکی از بهترین سوغات سفر نیز به حساب می‌آید. اگر از شما درباره‌ی بهترین شکلات‌ها بپرسند، به طور حتم چند نام آشنا مثل سوییس و بلژیک به ذهنتان خواهد رسید، این مقاله اما راهنمایی کاربردی‌تر و مفصل‌تر برای دوستداران شکلات است، اگر شکلات دوست باشید، این راهنما به شما خواهد گفت، برای خوردن خوشمزه‌ترین شکلات‌ها در شکلاتی‌ترین مکان‌ها باید بلیط هواپیمایتان را به کدام مقاصد بگیرید پس خود را برای یک سفر شکلاتی آماده کنید!

مغازه‌ی روکو فلاگشیپ؛ لندن(Rocco Flagship)

در این هزارتوی دلربا، همه‌ چیز از شکلات است! شما می‌توانید دانه‌ها و گل‌های شکلاتی بخرید و یا در حیاط این مغازه که به سبک مراکشی تزیین شده، بنشینید و در حال نوشیدن شکلات داغ، کار کردن شکلات‌سازهای حرفه‌ای را تماشا کنید. اگر دوست دارید بهترین سوغات را برای دوستانتان از این خانه‌ی شکلاتی به همراه ببرید به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کلاس‌های ساخت ترافل(نوعی شکلات) شرکت کرده و هنگام برگشت برای آنها شکلات‌های خوشمزه‌ی خانگی بپزید. شانتال کودی(Chantal Coady) پیش از آنکه این فروشگاه را در سال 1983 باز کند، سال‌ها در بخش شکلات و آبنبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای هروتس(Harrods) تجربه کسب کرده‌است.

روکو اکنون یکی از بزرگترین فروشگاه‌های شکلات دست‌ساز در بریتانیا است، جالب است بدانید برخی از محصولات این فروشگاه به ساخت و پخت شکلات‌های خاص اختصاص دارد، یکی از آن طعم‌های ویژه، شکلات با طعم لیموی ایرانی( یا همان شیرازی) است، این محصولات در بسته‌هایی خاص همچون طعمشان بسته‌بندی شده و می‌تواند یادگاری منحصر به فردی شود.

دنیای شگفت‌انگیز شکلاتی پانیس؛ استرالیا(Pannys Amazing World of Chocolate)

کودکان و بزرگسالانی که هنوز کودک درونشان شاد و سرزنده است، عاشق اینجا خواهند شد، جاییکه که با ورود به آن احساس می‌کنید به جهان داستانی کارخانه‌ی شکلات سازی ویلی ونکا وارد شده‌اید.(اشاره به کتابی معروف از رود دال که فیلمی با همین نام هم با اقتباس از آن ساخته شده‌است.)

شما می‌توانید اینجا خودتان شکلات بسازید و یا سوار بر یک قطار مینیاتوری شده و از میان یک روستای شکلاتی عبور کرده و استالاگمیت‌های شکلاتی و دیواری موزاییکی که از ترافل درست شده را مزه کنید. یک دیدنی باور نکردنی دیگر هم اینجا وجود دارد، بزرگترین آبشار شکلاتی جهان!

اگر می‌خواهید به این دنیای شکلاتی و خوشمزه سفر کنید، کافیست یک بلیط هواپیما به قصد ملبورن بگیرید.

مزون کایه؛ سوییس(Maison Cailler)

سوییس یکی از محبوب‌ترین مقصدهای شکلاتی است که در آنجا می‌توانید از کارخانه‌ها و کارگاه‌های شکلات‌سازی بسیاری دیدن کنید، اما کمتر کارخانه‌ای مثل  مزون کایه بخش‌های مختلف را به شما نشان می‌دهد. در تور این کارگاه شکلات‌سازی، شما از بخش کاکائو‌ها و سپس از قسمت تولید شکلات‌های شیری عبور می‌کنید، همچنین می‌توانید در کارگاه شکلات سازی شرکت کرده و توسط بهترین آشپزان تعلیم ببینید، البته برای شرکت در آنها باید از چند روز قبل از بازدیدتان این کلاس‌ها را برای خود رزرو کنید.

خیابان مینا، مکزیک(Mina Street)

اگر می‌خواهید به خیابان شکلاتی سفر کنید، بلیط هواپیمایتان را باید به مقصد آکاساکا مکزیک تهیه کنید. در نزدیکی بازار مرکزی این شهر، خیابان مینا واقع شده که به سبب وجود شکلات‌فروشی‌های گوناگون، به خیابان شکلاتی معروف شده‌است. در این خیابان بزرگترین و معروف‌ترین برندها تا کارگاه‌هایی که به شکل خانوادگی اداره می‌شوند، مغازه دارند، هنگامی که در این خیابان قدم می‌زنید بوی شکلات، دارچین، وانیل و ... مدهوشتان می‌کند. شما می‌توانید به فرآیند برشته کردن دانه‌های کاکائو نگاه کنید و یا در مغازه‌ای یک نوشیدنی شکلاتی و وانیلی بنوشید. اگر عاشق شکلات هستید، سفر به این شهر را از دست ندهید.

کاکائو سامپاکا؛ بارسلون(Cacao Sampaka)

این مغازه که تقریبا به شکل خانوادگی اداره می‌شود، یکی از معروف‌ترین شکلات‌فروشی ها در سراسر اسپانیا است؛ در این مغازه می‌توانید پیش از خرید هم یک دل سیر شکلات بخورید؛ از ترافل و تخته‌های شکلات سنتی تا پاپ کورن شکلاتی و طعم‌های عجیب و غریب! یکی از خوراکی‌های معروف و محبوب، شکلات تلخ با بستنی تمشک ایتالیایی است. این فروشگاه در سال 2011 افتتاح شده اما آنقدر محبوب شد که در توکیو، مادرید، سائوپائولو و چند شهر دیگر نیز شعبه‌هایی گشود. اگر بلیط هواپیمای شما به مقصد بارسلون است، پیشنهاد می‌کنیم در همان روز اول به این فروشگاه سری بزنید و خستگی سفرتان را به در کنید.

موزه‌ی شکلات؛ آلمان

ساختمان مدرن و سه طبقه‌ای در کلن به طور کامل به تاریخ سه هزار ساله‌ی شکلات اختصاص داده شده‌است. از آگهی‌های تلویزیونی دهه‌ی بیست میلادی تا جنگل بارانی شبیه سازی شده با درختان واقعی کاکائو!

در لابی ورودی این موزه یک آبشار شکلاتی واقع شده که در کنار آن با وافل‌های مجانی شکلاتی از شما پذیرایی می‌کنند. دیدن این موزه می‌تواند بهترین تجربه‌ی سفر برای کسانی باشد که برای تعطیلات تابستانی، بلیط هواپیمایشان را به مقصد آلمان تهیه کرده‌اند.

هتل شکلاتی؛ سنت لوسیا(St.Lucia)

نمی‌توان از مقاصد شکلاتی گفت و سراغ مزارع کاکائو نرفت! سنت لوسیا از جزایر دریای کارائیب، میزبان یکی از قدیمی‌ترین مزارع کاکائو است، از سال 2011 یک هتل- بوتیک بسیار زیبا در آن گشوده شده و شما می‌توانید در یکی از 14 سوئیت لوکس آن اقامت کنید؛ آنجا می‌توانید دانه‌های کاکائو را از غلافش درآورید، ساخت ترافل را یاد بگیرید و سپس در کنار استخری با منظره‌ی ابدی به سوی جنگل‌های بارانی آنها را مزه کنید! وسوسه کننده نیست؟ شاید همین الآن مشغول خرید بلیط هواپیما و رزرو اتاقتان شده‌اید.

مدرسه‌ی شکلات؛ ایتالیا

باچی یکی از معروفترین شکلات‌های ایتالیاست، شکلات‌های کوچکی که درون فویل پیچیده و با کرم فندق پر شده‌است. کارخانه‌ی تولید این شکلات کوچک و دوست داشتنی در آمبریای ایتالیا واقع شده؛ شما می‌توانید در تور بازدید این کارخانه ثبت نام کرده و گشتی شگفت‌انگیز در این جهان شکلاتی بزنید.

تور با بازدید از یک موزه‌ی کوچک آغاز می‌شود، در ادامه شما به طبقه‌ی بالای سالن بزرگ تولید می‌روید و از آنجا نمایی باز و شگفت‌انگیز از فضایی که باچی در آن تولید می‌شود را خواهید دید. در تمام طول تور نه تنها شما با فرآیند تولید شکلات آشنا شده بلکه به صورت مرتب با این محصولات خوشمزه پذیرایی می‌شوید.

بلیط هواپیمای شما به مقصد هر شهری که باشد توصیه می‌کنیم جست‌وجو کرده و ببینید آیا در آنجا کارگاه و کارخانه‌های شکلات سازی وجود دارد که بتوانید از آنها بازدید کنید؟ تور شکلات تجربه‌ی منحصر به فردی برایتان خواهد بود به ویژه اگر با کودکانتان سفر کرده و می‌خواهید آنها از مدت تعطیلات سفر خود نیز نهایت استفاده را ببرند، به این منظور می‌توانید همراه آنها در یکی از کلاس‌های شکلات سازی که برای گردشگران ترتیب داده می‌شود، شرکت کنید، هم تفریحی جالب را در کنار خانواده خواهید داشت، هم کاری جدید یاد می‌گیرید که شما و فرزندانتان می‌توانید با آن دوستانتان را غافلگیر کنید!

 

 

  • ۹۵/۰۲/۲۸
  • مصطفی صفریان برمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی