مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

مجله الکترونیکی

جامع ترین سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما و هتل

  • ۱
  • ۰


آیا مسافرهستید؟ بلیط هواپیمایتان گرفته و رزرو هتلتان را انجام داده‌اید؟ نوبت به بستن چمدان رسیده است؟ شاید شما هم دو چمدان داشته باشید، یکی که آن را به بار داده و دیگری که آن را می‌خواهید با خود به داخل کابین ببرید، آیا درباره‌ی اشیا و حجم مجاز آنها اطلاعات کامل را دارید؟ بدون شک دلتان نمی‌خواهد مامور بازرسی به شما اجازه‌ی حمل شیشه عطر گران قیمتتان را ندهد و مجبور شوید آن را همانجا رها کنید.

گرچه همه‌ی ما تصویری کلی از آنچه برای حمل مجاز و غیر مجاز است در ذهن داریم اما در ادامه فهرستی مشروح و کامل از آنها را ارائه می‌دهیم؛ پیش از سفر یک بار دیگر چمدان‌های خود را بررسی کنید تا با خیالی آسوده‌تر سفر کنید.

ابزارهاperformance

حمل ابزارهایی همچون آچار، انبردست و پیچ گوشتی در صورتی مجاز است که طول آنها زیر 17 سانتی متر باشد. در غیر این صورت باید آنها را به دقت بسته بندی کرده و در چمدانی بگذارید که به بار تحویل می‌دهید.

مایعات و ژل‌ها

تقریبا تمامی مایعات و ژل‌ها زیر مجموعه وسایل شخصی به حساب می‌آید و حمل آن تا زیر 100 میلی گرم مجاز است، البته بسیاری از خطوط هوایی این قانون را دارند که باید مایعات را در ظرفی شفاف بریزید. بلیط هواپیمای شما به کدام خط تعلق دارد؟ بهتر است پیش از پرواز حجم دقیق را بررسی کنید.

کبریت

بسیاری از خطوط هوایی و فرودگاه‌ها به شما این اجازه را می‌دهند تا یک بسته کبریت بی خطر را در چمدانی که به داخل کابین می‌برید قرار دهید، البته توجه داشته باشید حمل هرگونه کبریت در چمدانی که به بار تحویل می‌دهید غیر مجاز است.

باتری

شما می‌توانید باتری‌های مورد نیاز خود را در کیف و یا چمدان کابین خود قرار دهید.

ابزار خیاطی

شما مجاز به آوردن وسایل خیاطی به داخل کابین هواپیما هستید، البته باید توجه داشته باشید هرگونه تیغ برش از زیر مجموعه‌ی وسایل غیر مجاز به حساب می‌آید. بهترین کار این است که یک جعبه‌ی خیاطی سفری تهیه کنید که ابعاد و وسایل آن با قوانین پروازها مطابقت بیشتری دارد.

هدایا و جعبه‌های بسته بندی شده

می‌خواهید سوغاتی ببرید؟ بهتر است آن را کادو نکنید، چراکه ماموران بازرسی برای بررسی آن ممکن است بسته بندی را باز کنند به همین دلیل توصیه می‌شود از کادو پیچی خود داری کرده و یا خود را برای بسته بندی دوباره آن آماده کنید.

داروها

شما مجاز به حمل تمامی داروها، چه آنها که نیاز به نسخه دارند و چه آنها که ندارند، هستید، البته بهتر است نسخه‌های خود را به همراه داشته باشید. داروهایی که به صورت مایع هستند نیز مجاز به حمل در چمدان همراه مسافر است اما باید ماموران بازرسی را مطلع کرده تا بررسی‌های لازم و بیشتر صورت پذیرد.

احتیاجات کودکان

داروهای مخصوص کودک، شیر مادر و کلیه مایعات و غذاهای مخصوص کودک در صورتیکه که نوزاد یا کودکی در میان مسافران باشد، مجاز به حمل در بار همراه مسافر است. برخی خطوط هوایی و فرودگاه‌ها قوانینی در مورد حجم آنها دارند که بهتر است پیش از پرواز آن را بررسی کنید، همچنین پیش از عبور از بازرسی ماموران را در جریان مایعاتی که همراه دارید قرار دهید.

اشیا تیز و برنده

تمامی اجسام تیز مثل تیغ، قیچی، چاقو و ... برای حمل به داخل کابین ممنوع است و باید آن را در چمدانی قرار دهید که به قسمت بار تحویل می‌دهید.

لوازم ورزشی

اگر برای شرکت در یک مسابقه‌ی ورزشی سفر می‌کنید و یا می‌خواهید تجهیزات ورزشی خود را برای استفاده همراه ببرید، باید بگوییم که آنها را باید به قسمت بار تحویل دهید، بیشتر لوازم ورزشی مجاز به حمل به داخل کابین نیستند.

سلاح‌های سرد و تجهیزات دفاع شخصی

مسافران مجاز به حمل وسایل مربوط به دفاع شخصی همچون اسپری فلفل، نانچیکو، پنجه بوکس و سایر سلاح‌هایی هنرهای رزمی به داخل کابین هواپیما نیستند.

کفی‌های ژله‌ای

در بسیاری از فرودگاه‌ها به شما اجازه حمل کفی‌های ژله‌ای به داخل کابین را نمی‌دهند در صورت استفاده از آن کفی‌ها بهتر است آنها را درآورده و در چمدان بارتان قرار دهید.

شمع‌های ژله‌ای

شما مجاز به حمل شمع‌های ژله‌ای به داخل کابین هواپیما نبوده و باید آن را به قسمت بار تحویل دهید.

غذاهای مایع و ژله‌ای

در بازرسی به طور معمول جلوی حمل مایعات و ژل‌ها را می‌گیرند، در مجموع میزان مجاز مایعات زیر 100 میلی گرم است، این قانون در رابطه با مواد خوراکی ژله‌ای و مایع همچون مربا، کره‌ی بادام زمینی و برخی از انواع پنیرها نیز وجود دارد. همچنین در بیشتر فرودگاه‌ها در بازرسی دوم به شما اجازه حمل بطری آب معدنی نمی‌دهند به همین علت بهتر است خرید خوراکی‌های این‌چنینی خود را به بعد از عبور از بازرسی دوم موکول کنید.

 

سلاح

حمل هرگونه سلاح سرد و گرم ممنوع است!

وسایل الکترونیکی

شما می‌توانید وسایل الکترونیکی که وزن و ابعاد آن برای کابین مناسب است را همراه داشته باشید، هنگام بازرسی، وسایل الکترونیکی را معمولا باید از کیف خود درآورده و آن را به صورت جداگانه در سبدی برای عبور از زیر دستگاه مخصوص قرار دهید.

کپسول‌های اکسیژن

در صورت موقعیت‌های خاص پزشکی و با تایید خط هوایی خود، می‌توانید کپسول اکسیژن خود را به داخل کابین ببرید.

موارد خاص پزشکی

در صورت داشتن پلاتین  و یا باتری قلب شما مجاز به پرواز هستید، اما بهتر است مدارک لازم پزشکی برای عبور از بازرسی را به همراه داشته باشید.

ویلچیر و یا سایر وسایل حرکتی

در صورت استفاده از این وسایل حتما پیش از سفر هماهنگی‌های لازم را با خطی که بلیط هواپیمای شما به آن تعلق دارد را انجام دهید.

مایعات خطرناک

حمل تمام مایعات مخاطره‌آمیز مثل اسیدها، مواد قابل اشتعال همچون نفت، بنزین و ... به هر مقدار ممنوع است.

قوانین و میزان حمل بارهای مجاز در فرودگاه‌ها یکسان است اما برای اطمینان بیشتر و برای داشتن پرواز و سفری آرام بهتر است پس از خرید بلیط هواپیما و پیش از بستن چمدان قوانین را به دقت بررسی کنید تا در بازرسی فرودگاه دچار مشکلی نشوید. همچنین در رابطه با تعداد و وزن بارهای کابین قوانین مخصوص خط هوایی خود را یک بار دیگر به دقت بخوانید.

سفر به سلامت!

  • ۹۵/۰۴/۲۷
  • مصطفی صفریان برمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی